شناسهٔ خبر: 54074783 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نقش معنوی و هدایتی روحانیون در دفاع مقدس/ رضایتمندی ۸۰ درصدی مردم از پلیس

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشو ضمن تشریح نقش روحانیت در دفاع مقدس از رضایتمندی ۸۰ درصدی مردم از پلیس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون نقش روحانیت در دفاع مقدس و  تشریح برنامه‌های انتظامی در کنگره ملی شهدای روحانی به دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار داشت: مبارزان با طاغوت و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به دنبال عدالت و زنده نگه‌داشتن اسلام بودند و  رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با ایمان و توکل بر خدا توانستند با شعار جنگ جنگ تا پیروزی بر دشمن فائق شوند.

حجت‌الاسلام ادیانی تصریح کرد: مردم با هدایت و رهبری امام راحل (ره) در هشت سال جنگ در مقابل تمام دنیا ایستاده و ثابت کردند متجاوز صدام بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی جسیاسی انتظامی کشور با اشاره به بیانات امام راحل (ره) درخصوص روحانیون اظهار داشت: بیانات امام راحل و امام خامنه‌ای بر نقش حضور روحانیون تاکید دارند.

وی افزود: نقش و روحیه امام راحل (ره) در نتیجه جنگ بسیار تاثیرگذار بود وقتی می‌فرمایند یک دیوانه سنگی در چاه انداخته است نشان از روحیه امام دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا به عملکرد شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی پرداخت و گفت: وی یک روحانی بود که تمام فرماندهان به نقش تاثیرگذارش اذعان داشتند.

حجت‌الاسلام ادیانی با اشاره به اینکه تیپ امام صادق (ع) در جنگ نقش تبلیغی رزمی داشت که اعضای آن از روحانیون و طلاب بود به نقش هدایتی و معنوی روحانیون در جنگ اشاره و بیان داشت: این روحانیون بودند که جنگ را به عنوان یک ارزش در دل رزمندگان نهادند؛ روحانیون در نماز جمعه و تریبون‌ها جنگ و شرایط جنگ را برای مردم تبیین کردند.

حجت‌الاسلام ادیانی افزود: در هشت سال جنگ، ما همچون صدام از دیگر کشورها حمایت نمی‌شدیم و با توکل بخدا و باور به جوانان به پیروزی رسیدیم؛ در جنگ همه مردم حضور داشتند و بانوان نیز علاوه بر حضور بر پشت جبهه‌ها بخشی از مایحتاج جنگ را جمع‌آوری و ارسال می‌کردند. 

رئیس عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به نقش روحانیت در اسارتگاه‌های دشمن، تصریح کرد: امروز این موضوع مغفول مانده است، باید به نقش حجت‌الاسلام ابوترابی در زمان اسارت بیشتر پرداخته شود؛ روحانیون در جنگ اجازه ندادند که تبلیغات دشمن بعثی بر روی رزمندگان در اسارت تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه مدیون حدود ۱۴ هزار شهید نیروی انتظامی هستیم تصریح کرد:چهار هزار شهید روحانی امروز آماری است که به طور قطع اعلام شده است.

حجت‌الاسلام ادیانی با بیان اینکه ۷۰۰ رزمنده از مجموعه عقیدتی سیاسی فراجا که زمان جنگ در قالب ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی به دفاع مقدس اعزام شدند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۸ روحانی شهید و ۳۱ روحانی جانباز شدند.

 ادیانی افزود: امروز انتظامی کشور همواره آماده ماموریت و جانفشانی برای مردم است.

وی با بیان اینکه انتظامی کشور تنها نیروی مسلح اجتماعی است افزود: عملکرد پلیس بطور شبانه روزی با زندگی مردم عجین بوده و جزو دستگاه‌های برتر است که ۸۰ درصد مردم از عملکرد آن رضایت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی، اقدام اخیر دولت را انقلابی و به جا و ضروری برای مردم دانست.

گفتنی است در پایان این مراسم از چهارده عنوان مستند و سه جلد کتاب در حوزه نقش روحانیت در دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما