شناسهٔ خبر: 54074721 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومانی مخابرات در ۲۸۰۰ پروژه

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه-مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی ۲۸۰۰ پروژه در حوزه توسعه زیرساختی‌ با سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش شفقنا، مجید سلطانی در مراسم بهره‌برداری پروژه‌های شرکت مخابرات ایران به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، اظهار کرد: موضوع افتتاح پروژه‌های مخابرات به مناسبت‌ ۲۷ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی شده است. ما در شرکت مخابرات وظیفه اصلی برقراری ارتباطات را بر عهده داریم و در این مراسم اقدامات صورت‌گرفته در سراسر کشور در طول سال ۱۴۰۰ پس از افتتاحیه ۲۲ بهمن‌ماه تا امروز را ارائه می‌کنیم.

وی با اشاره به عملکردهای شرکت در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: ارقامی که برای مخابرات در بخش ثابت و سیار بیان می‌شود، باید ظرف یک سال ۱۰ برابر شود. در سال گذشته ۳۴۰۰ میلیارد تومان در بخش ثابت سرمایه‌گذاری شده که جدای از سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی بخش سیار است. شرکت مخابرات وظیفه توسعه زیرساخت اصلی ارتباطات در سراسر کشور، از مراکز استانی تا دورترین روستاها را بر عهده دارد. همانطور که می‌دانیم، وضعیت ارتباطات ثابت در استان‌ها مناسب نیست و امیدوارم در سال ۱۴۰۱ شاهد تحول در این حوزه باشیم و با حمایت از سوی سیاست‌گذاران و نمایندگان مجلس، امسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای توسعه ارتباطات ثابت هزینه شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در سال جدید گفت: اگر بخواهیم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شعار سال را عملیاتی کنیم، کلید آن در تقویت شرکت مخابرات است و این شرکت نقش محوری دارد. مخابرات در حوزه دسترسی، دیتا، انتقال و سوئیچ با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری نزدیک داشته و ما با ۲۰۰ شرکت فناورانه درحوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار قرارداد بستیم که می‌تواند نقشی کلیدی در حوزه بومی‌سازی ایفا کند.

نظر شما