شناسهٔ خبر: 54074498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

عضو مجمع نمایندگان استان؛

اجرای "منطقه آزاد قصرشیرین" مطالبه مهم کرمانشاه در سفر رئیس جمهور است

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، با اشاره به نزدیک بودن سفر استانی رئیس جمهور به کرمانشاه، اظهار کرد: چند مطالبه مهم و اصلی داریم که در جریان این سفر آنها را از رئیس جمهور درخواست خواهیم کرد که تعیین تکلیف منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از مهمترین آنها است، زیرا با گذشت چند ماه از تصویب این منطقه هنوز اقدام موثری برای به سرانجام رسیدن آن انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، تعیین تکلیف و اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را یکی از مهمترین مطالبات کرمانشاه در سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از خواسته‌های مهم تعیین تکلیف آب‌های مرزی استان در قالب دو پروژه مهم سامانه گرمسیری و سردسیری و تامین اعتبارات لازم برای این دو طرح است.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تکمیل آزادراه کربلا و امتداد راه آهن کرمانشاه تا خسروی را نیز از دیگر مطالبات کرمانشاه در سفر رئیس جمهور اعلام کرد و یادآور شد: توسعه ایران خودرو کرمانشاه را نیز به عنوان یک مطالبه جدی مطرح خواهیم کرد.

حسینی‌کیا توسعه مراکز علمی و دانشگاهی استان را نیز از دیگر مواردی دانست که باید در سفر استانی از رئیس جمهور مطالبه شود و خاطرنشان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی کرمانشاه این ظرفیت را دارد که قطب منطقه شوند، خصوصا با نگاه به جذب دانشجویان خارجی.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: توسعه فرودگاه کرمانشاه برای اینکه قطب منطقه شود و افزایش تعدد پروازها را شاهد باشیم را نیز مطالبه می‌کنیم، زیرا هم اکنون تعداد پروازهای این فرودگاه به میزانی که می‌خواهیم نیست.

وی همچنین بر لزوم توسعه نیروگاه حرارتی بیستون کرمانشاه نیز تاکید کرد و افزود: ظرفیت این نیروگاه باید از ۶۵۰ مگاوات کنونی به بیش از هزار مگاوات برسد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های روستایی استان را نیز از رئیس جمهور مطالبه می‌کنیم، ادامه داد: این زیرساخت‌ها شامل آب روستایی، راه های روستایی، طرح‌های هادی و… است که در بسیاری از قسمت‌ها دچار مشکل است.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی بهبود وضعیت راه‌های مواصلاتی استان را نیز یکی دیگر از مطالبات مهم کرمانشاه از رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: برخی محورها در مسیر بیستون، سنقر، روانسر و… به قتلگاه تبدیل شده و اصلاح آن نیازمند اعتبار است.

وی همچنین تعیین تکلیف واحدهای تولیدی که با بانک‌ها دچار چالش هستند را نیز موضوع مهم دیگری دانست که در سفر رئیس مجمهور باید مطرح شود و عنوان کرد: تقاضا داریم در قالب مصوبه‌ای، نه اصل بدهی بلکه جرائم و دیرکرد این واحدها بخشیده شود، به شرط آنکه واحدها ظرف مدت کوتاهی به مدار تولید برگردند.

حسینی کیا اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور باید به موضوع بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی استان نیز پرداخته شود/

نظر شما