شناسهٔ خبر: 54074251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان:

رزمایش جهادگران فاطمی با خدمت رسانی در ۸ عرصه مختلف به پایان رسید/ آبرسانی به ۵۲ روستا در سالجاری در دستور کار است

مهدی کاشفی گفت:این رزمایش به مدت 10 روز در 8 عرصه مختلف خدمت رسانی شامل کشاورزی و لایه روبی قنوات، عمرانی و ترمیم خانه های نیازمندان ، سلامت و اعزام پزشکان متخصص پزشکی و دندانپزشکی و واکسیناسیون دام و توزیع 14 هزار و 700 بسته معیشتی انجام گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مهدی کاشفی رئیس بسیج سازندگی استان سمنان در نشست خبری تشریح اقدامات جهادگران فاطمی در سطح استان سمنان گفت: جهاد سازندگی همواره خدمت رسانی به محرومین و مناطق محروم را در اولویت کار خود قرار داده و در این راستا خدمت بی منت را همواره شعار خود قرار داده و به آن اهتمام جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی است ، اذعان کرد: این رزمایش به مدت ۱۰ روز همزمان با سراسر کشور با فعالیت یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان و با رمز یا فاطمه الزهرا(س) انجام گرفته است.

کاشفی در ادامه اظهار کرد: این رزمایش در ۸ عرصه مختلف خدمت رسانی شامل کشاورزی و لایه روبی قنوات،  عمرانی و ترمیم خانه های نیازمندان ، سلامت و اعزام پزشکان متخصص پزشکی و دندانپزشکی و  واکسیناسیون دام و توزیع ۱۴ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی انجام گرفته است.

بنا به گفته رئیس بسیج سازندگی استان سمنان مبحث همگام با کشاورز نیز در این رزمایش به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است و حدود ۱۵۰ کشاورز در این سامانه جهت همکاری مهندسین کشاورزی با کشاورزان  و تسهیل روند افزایش بهره وری آنها ثبت نام کرده اند.

وی همچنین  از تشکیل ۱۳ گروه جهادی دانش بنیان با توجه به شعار سال خبرداد و افزود: هرکدام از این گروهها در مبحث تخصصی و حیطه های جداگانه شروع به کار خواهند کرد و تا کنون سه گروه جهادی شهید حججی در بحث (عمران ) شهید عبدالله زده در بحث( هیدروپونیک و کشاورزی) و شهید طبسی در بحث (دامداری و اصلاح نژاد) کار خود را آغاز کرده اند.

کاشفی اظهار کرد: کارگروه نظارت بر بازار با حمایت گروههای جهادی و طی تفاهمنامه با وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و نظارت برروند بازار  انجام گرفته  و ازسوی دیگر در روستاها و مناطق محروم و حاشیه نشین نیز اقلام ضروری در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

بنا به گفته کاشفی طی دو سال گذشته و درگیری کشور با ویروس کرونا جهادگران بسیجی فعالانه با طرح شهید سلیمانی اقدامات قابل توجهی را در عرصه خدمت رسانی به انجام رسانده اند و در بحث تامین ماسک نیز با حمایت جدی جهادگران  ۶۲ کارگاه تولید ماسک توانست بحران ماسک را در سطح استان مرتفع کند و بعد از آن نیز این کارگاه ها جهت اشتغال فعالیت خود را  ادامه داده اند.

کاشفی خاطر نشان کرد: در مدت دو سال بحران کرونا  جهادگران بسیجی در ۲۱ عرصه مختلف توزیع بسته های حمایتی بین نیازمندان را در  حدود  ۴۳۱ میلیارد تومان به همت خیرین در  اختیار محرومین قرار داده اند.

وی همچنین از فعالیت ۵۵۰ گروه جهادی در ایام عید تحت عنوان “عهد خدمت” برای اولین بار برای خدمت رسانی به مناطق محروم را در عرصه های مختلف خبرداد.

وی از اقدامات قابل توجه بسیج سازندگی در بسیج آبرسانی به روستاهای استان سمنان خبرداد و افزود: در این راستا در سال گذشته حدود ۳۶ روستا با مشارکت با آب و فاضلاب آبرسانی به آنها انجام گرفته و در سال جاری نیز آبرسانی به ۵۲ روستا نیز  طی تفاهمنامه ای با وزرارت نیرو در دستور کار قرار گرفته است .

انتهای پیام/

نظر شما