شناسهٔ خبر: 54074217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»

هجمه دشمن به روحانیون بیانگر تأثیرگذاری آنان در جامعه است

زنجان _ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:امروز نسبت به حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون هجمه های وسیعی وجود دارد و این قشر در تیررس دشمنان قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار داشت:به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گرامیداشت یاد و خاطره شهداء کمتر از خود شهادت نیست در همین راستا کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی کشور در 4 خرداد ماه در قم شهر مهد علم و معرفت برگزار می شود تا بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم. 

 

هجمه دشمن به روحانیون بیانگر تأثیرگذاری آنان در جامعه است

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره ها خود به نوعی جهاد تبیین است، تصریح کرد:اگر کنگره و یادواره شهدا دارای پیام راهبردی، مضمون و هدف باشد می‌تواند در مسیر جهاد تبیین قرار بگیرد. 

 

 

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه با بیان اینکه استان زنجان 40 شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی نموده است، بیان کرد:در همین راستا برای گرامیداشت یاد و خاطره آن ها یادواره شهدای روحانی با حضور حجت الاسلام طیبی فر، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زنجان برگزار شد که خوشبختانه نتیجه خوبی داشت. 

 

 

وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم اعم از اصناف، روحانیت و بسیج در دوران انقلاب و دفاع مقدس در صحنه و میدان مبارزه حضور داشتند، عنوان کرد: زمانی که امنیت کشور دچار مشکل شود همه مردم بسیج و پای کار هستند و جامعه روحانیت نیز همواره کنار و همراه مردم است. 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد:نتیجه از خودگذشتگی و ایثار اقشار مختلف جامعه موجب  عزت و اقتدار امروز کشور ایران اسلامی شده است. 

 

 

وی در ادامه گفت :در دوران طاغوت که دین و ایمان مردم به خطر افتاده بود امام‌ خمینی (ره) به عنوان یک طلبه اعلان خطر کردند و فرمودند اسلام در خطر است و از همه مردم بویژه روحانیون خواستند که وارد صحنه شوند. 

 

 

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه انتظار امام راحل (ره) از قشر روحانیت نسبت  به مردم بیشتر بود،ادامه داد:روحانیون از همان ابتدا انقلاب با رهبری امام (ره) پشتیبان و کنار مردم بودند. 

 

 

وی با تاکید بر اینکه قشر روحانیت به عنوان هادیان و مبلغان در دوران دفاع مقدس کنار رزمندگان اسلام حضور داشتند، گفت:به فرموده امام راحل (ره) 8 سال دوران دفاع مقدس مانند دانشگاه بود و انسان های عالم تربیت کرد و این نشان دهنده حضور روحانیون و تأثیر آن ها است. 

 

 

این مسئول با بیان اینکه با وجود امکانات، تجهیزات 

 

و حمایت های مختلف از جانب کشورهای متعدد رژیم بعث احساس می کرد در مدت زمان کوتاه سرزمین ایران را تصرف خواهد کرد، ابراز کرد:رزمندگان اسلام و مردم عزیز ایران سلاحی با عنوان ایمان داشتند که پیشرفته ترین سلاح دنیا بود و هیچ ابر قدرتی نمی تواند با آن مقابله کند و این موضوع در 8 سال دوران دفاع مقدس کاملا مشهود است که تا آخرین لحظه ایستادگی و پیروز میدان شدند. 

 

 

حجت الاسلام ناصر با تاکید بر اینکه دلیل تربیت و تقویت سلاح ایمان در رزمندگان اسلام وجود روحانیون و طلاب در جبهه ها بود، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ طلاب احساس کردند دیگر زمان نشستن در حجره ها و خواندن درس نیست بلکه زمان حضور در جبهه ها و استفاده از قلم خود به عنوان سلاح  است و با حضور در جبهه ها علاوه بر آموزش مسائل دینی و اعتقادی اسلحه بدوش کنار رزمندگان اسلام جنگیدند و از کشور و دین اسلام دفاع کردند. 

 

 

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت نقش بسزایی در جامعه دارد، بیان کرد:دشمن متوجه این موضوع شده است به همین دلیل نسبت به حوزه‌های علمیه و طلاب هجمه های وسیعی دارد و  حتی امروز شاهد آن هستیم که این قشر در تیررس دشمنان قرار گرفته اند. 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و جایگاه روحانیت در جامعه است، تصریح کرد:خوشبختانه مردم ایران افرادی آگاه و با بصیرت هستند و در طی سال‌های گذشته این بر دشمنان ثابت شده است. 

 

 

این مسئول با بیان اینکه در سال‌ های گذشته با بوجود آمدن گروهی بنام داعش قشر روحانیت احساس وظیفه کرد و برای دفاع از حرمین و مرزهای کشور وارد صحنه های جنگ شدند، عنوان کرد:این عزیزان با حضور در میدان مقابل دشمن ایستادند و ما شاهد آن هستیم که روحانیون و طلاب  هر زمان دشمن اقدامی کرده است آن ها در صف اول بودند. 

 

 

حجت الاسلام ناصر با تاکید بر اینکه مردم نباید توطئه های دشمن را نسبت به جایگاه روحانیت را باور کنند،افزود:امروز در حال جنگ ترکیبی هستیم و باید مراقب هجمه های دشمن بود و در مقابل آن ها حالت دفاع ترکیبی داشته باشیم. 

 

 

این مسئول با اشاره به تمام هجمه های موجود به جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه ، گفت:معیار و شاخص انقلاب اسلامی ما اشخاص نیستند بلکه روش، مسیر و هدف تعیین شده می باشد. 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد:برگزاری کنگره و یادواره های شهدای روحانی با این نگاه که نقش روحانیت در قبل و بعد از انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس برای مردم عزیز ایران تبیین شود و جلسات تخصصی در این راستا برگزار شود بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

 

نظر شما