شناسهٔ خبر: 54074103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و کمیته امداد صورت گرفت

بکارگیری راهبران شغلی در توسعه مشاغل خانگی و اشتغال مازندران

سهیلا ذاکری پاشاکلایی

با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی مازندران و دبیرخانه توسعه مشاغل خانگی و کمیته امداد استان مقرر گردید با بکارگیری و ارزیابی راهبران شغلی کمیته امداد، از این ظرفیت در جهت توسعه مشاغل خانگی و اشتغال مازندران استفاده شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا شافعیان، رییس جهاد دانشگاهی مازندران، در نشستی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با آموزش هدفمند و هدایت شده می‌تواند تعامل خوبی در راستای تربیت مشاغل خانگی و آموزش های مرتبط داشته باشد.

شافعیان با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال آمارسازی نیست خاطرنشان کرد: ما به دنبال عملکرد عقلایی به آمارهای منطبق بر واقعیت هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران از انعقاد تفاهم نامه ای با کمیته امداد خبر داد و گفت: در این راستا و بر اساس منویات رهبری و تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، جهاد دانشگاهی مازندران می تواند در بحث آموزش مشاغل خرد کمک کننده باشد.

شافعیان ادامه داد: نهاد مقدسی مانند کمیته امداد اقدامات خوبی در راستای مشاغل خرد انجام داده و جهاد دانشگاهی می تواند با آموزش بهینه، توسعه مشاغل خانگی را هدفمند کند و در این راستا تقویت پیشران ها حائز اهمیت بوده و ارائه تسهیلات هدفمند به کارآفرینان در اشتغال زایی و توسعه مشاغل خرد نقش مهمی ایفا می کند.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی تمام قامت برای تحقق اهداف کمیته امداد در بحث اشتغال همکاری خواهد کرد افزود: کمیته امداد یک خانواده شبکه‌ای و  زنجیره ای در کشور است و بیشترین تاثیرگذاری را در بستر اشتغال دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: نگاه کمیته امداد بابت توانمندسازی و مهارت آموزی به‌روز بوده و اعتماد سازی برای مردم محقق می‌شود.

شافعیان با اشاره به اینکه کمیته امداد در راس امور اشتغال قرار دارد و باید علمداری کند اظهار کرد: کمیته امداد می تواند از ظرفیت جهاد دانشگاهی و اساتید این دانشگاه در راستای علم آموزی و توسعه‌ اشتغال بهره جویی نماید.

در ادامه این نشست حجت الاسلام بشیر عالیشاه، رئیس کمیته امداد مازندران با اشاره به مطالبه‌ مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، بحث اشتغال را مهم دانست و گفت: کمیته امداد در بحث اشتغال، پیشتاز است و در کارگروه اشتغال استان مازندران، چند سال متمادی با اجرای طرح های مختلف، رتبه برتر استان و رتبه کشوری را کسب کرده است.

عالیشاه افزود: کمیته امداد مازندران، امسال باید برای ۵ دهک مددجو و غیرمددجو، بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند که برای این کار بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که این اعتبار نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

وی با بیان اینکه امسال باید حدود ۶ هزار شغل از طریق راهبران شغلی کمیته امداد انجام گیرد گفت: برای این موضوع نیاز به کارگزار و تشکیلات تخصصی است تا اجرای توسعه اشتغال از طریق راهبران شغلی در مازندران انجام گیرد که جهاد دانشگاهی به عنوان ارزیاب راهبران شغلی کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد مازندران، با بیان اینکه توسعه مشاغل مستلزم همدلی، اتحاد، وحدت و یکدلی است، اظهار کرد: با توجه به جلسه امروز با جهاد دانشگاهی، امیدواریم در بخش آموزش بتوانیم برنامه ریزی های خوبی داشته باشیم.

عالیشاه گفت: با توجه به اعتباراتی که به کمیته امداد امام(ره) تخصیص یافت، امیدواریم با وحدت و یکدلی و تصمیماتی که امروز گرفته شد، برای اجرای طرح های اشتغال و همکاری راهبران شغلی با کمیته امداد امام(ره) در پایان سال با جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات، در اشتغال استان مازندران پیشگام باشیم.

وی تاکید کرد: سیاست راهبردی کمیته امداد، توانمندسازی است و با توجه به اینکه تقریبا ۷۰ درصد از خانواده های امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، این نهاد بیشتر به سمت و سوی مشاغل خانگی و خرد خواهد رفت و با توجه به اینکه، تحکیم خانواده برای ما بسیار مهم است، هم در بخش مشاغل خانگی و هم در بخش اجرای طرح های اشتغال دانش بنیان فعالیت می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد مازندران در پایان خاطرنشان کرد: همه تعاملات ما چه با دانشگاه و جهاد دانشگاهی و چه با خیرین، موسسات، ادارات مختلف، اداره کار و غیره برای اجرای هرچه بهتر طرح‌ها است.

انتهای پیام

نظر شما