شناسهٔ خبر: 54074039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بمناسبت روز جهانی موزه؛

۲۸ اردیبهشت ماه ، بازدید از موزه های گیلان رایگان است

رشت – ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : ۲۸ اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته پاسداشت میراث فرهنگی بازدید از موزه های استان رایگان است.

صاحب‌خبر -

ولی جهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۲۲ موزه و مجموعه تاریخی وابسته مشارکتی و خصوصی در گیلان فعال است که ۱۲ موزه ازین تعداد در دو سال گذشته ایجاد شده است.
وی بیان کرد:موزه ها علاوه بر نگهداری از میراث بشریت محیطی را برای اهداف آموزشی، مطالعه و خوش وقتی ایجاد می‌کنند؛در نتیجه روز جهانی موزه امکانی برای بالا بردن آگاهی عمومی در مورد نقش موزه در توسعه جامعه امروز است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان ،نگهداری آثار گذشتگان و نمایش و انتقال آنها به آیندگان، ارزیابی و قیاس میان پدیدارهای تاریخی ، عملی ، فنی ، صنعتی و هنری ِ گذشته و حال،ایجاد و تقویت تفاهم میان ملل و اقوام ، شناخت و نمایش سهم اقوال و ملل در فرهنگ و تمدن جهان، اعتلاء  و بهبود میزان دانش محصلان، دانشجویان، پژوهشگران و جلوگیری از کم رنگ شدن  فرهنگ بومی و ایجاد سدی در برابر فرهنگ های نامأنوس را از اهداف توسعه موزه ها عنوان کرد.

بیست و هشتم اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته پاسداشت میراث فرهنگی است.
 

نظر شما