شناسهٔ خبر: 54073708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه اصفهان:

اصفهان سرآمد شهدای روحانی در کشور است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: اصفهان با ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه سرآمد شهدای روحانی در کشور است.

صاحب‌خبر -

نشست خبری کنگره ۵۹۰ شهید روحانی در اصفهان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام صادقی گفت: بالغ ۷۰ درصد شهدای استان اصفهان از پادگان صاحب الزمان (عج) اصفهان اعزام شدند و بخش زیادی از شهدای روحانی نیز از همین پادگان اعزام شدند و به همین دلیل اینجا قدمگاهی متبرک برای سربازان، ایثارگران و جانبازان است.

چهار هزار شهید شناسنامه دار از طبقه روحانیان و طلاب بودند که بخشی از آن‌ها توسط دشمنان ترور شدند و بخش دیگری پا به پای مردم در هشت سال جنگ تحمیلی حاضر شدند و شهید شدند و بخش دیگری در دفاع از حرم جان خود را دادند و ۳۸ نفر دیگر نیز در نبرد با داعشیان خبیث به شهادت رسیدند.

به گفته اوافتخار روحانیت شیعه این است که هر کجا مظلومی دیده می‌شود قیام می‌کند، سخن می‌گوید و مردم را برای مبارزه با ظالم ترغیب می‌کند و روحانیت شیعه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بوده است و در دوره‌های مختلف از جان و مال خود برای مبارزه با ظلم گذشتند.

شهدای طلاب افتخار شیعه هستند

به گفته حجت الاسلام صادقی شهدای طلاب و روحانیان افتخار شیعه بوده‌اند، همچنین زمان زیادی از پاندمی کرونا نگذشته است که طلاب خواهر و برادر در کنار کادر درمان در کرونا کمک کردند و نگذاشتند هیچ فوتی کرونا بدون غسل و کفن دفن شود، بعضی شهر‌ها با تیمم فوتی‌های کرونا دفن کردند، اما اصفهان با کمک طلاب این گونه نشد.

در سیل و زلزله روحانیان برای کمک رسانی به مردم سیل زده و زلزله زده کمک کردند و به طور کلی در همه شهر‌ها همگامی و همراهی طلاب با مردم مایه افتخار حوزه‌های علمیه بوده است، همچنین مایه افتخار است که بالاترین شهدای روحانیان کل کشور در اصفهان ثبت شده است و بعد از آن شهر‌های تهران، مازندران و خراسان رضوی بوده است.

او می‌گوید حتی در تعداد جانبازان و ایثارگران روحانی نیز اصفهان در کشور پیشتاز است، ۲۱۵ جانباز روحانی در اصفهان حاضر هستند، تعدادی از این جانبازان و شهدا خانواده ایثارگر نیز داشتند و تعدادی از جانبازان فعلی پسر شهید هستند یا برادر شهید هستند که باعث افتخار ما هستند.
سرکشی از خانواده ۴۷۰ شهید روحانی
حجت الاسلام صادقی در خصوص کنگره شهدای روحانی گفت: این کنگره ۲۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود، تمرکز ما دعوت جوانان و آگاهی آن‌ها از کار بزرگ جوانان در جبهه مدنظر است، همچنین سخنران این برنامه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی است که خود رزمنده دوره انقلاب بوده است.

رهبر معظم انقلاب فرمان سرکشی به خانواده شهدا و رزمنده روحانیان را دادند، زیرا آن‌ها قشر مظلومی هستند و تاکنون ۴۷۰ خانواده شهدای روحانی را سرکشی کردیم و سعی کردیم با اهدای هدایایی از آن‌ها دلجویی کنیم، جلساتی که معنویت ویژه‌ای به ما داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در خصوص کنگره کشوری در قم گفت: همه اقشار حاضر در جنگ کنگره داشتند و فقط قشر مظلوم روحانی این کنگره را نداشتند که با فرمان مقام معظم رهبری مقرر است ۴ خرداد سال جاری قم میزبان کنگره روحانی کل کشور با حضور ریاست جمهوری باشد و اصفهان در این کنگره نیز در نمایشگاه نقش مهمی را دارا است.

نظر شما