شناسهٔ خبر: 54073690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تل‌آویو به دنبال تبعید خانواده‌های عاملان استشهادی به غزه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور بررسی اقداماتی علیه نزدیکان مجریان استشهادی به منظور توقف این عملیات‌ها را داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رادیو رژیم صهیونیستی خبر داد که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی دستور داده امکات تخریب منازل فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را که اقدام به انجام عملیات استشهادی می‌کنند، بررسی شود.

بر اساس این  گزارش، دیگر مورد تنبیهی که بنت دستور بررسی آن را داده تبعید خانواده‌های عاملان استشهادی ساکن کرانه باختری به نوار غزه است.

رادیو رژیم صهیونیستی افزود، بنت اعلام کرده باید ابزارهای دیگری برای تضمین توقف موج عملیات‌های فعلی به کار گرفته شود.

بر اساس این گزارش، این موضع بنت در پاسخ به مطالبه «گیدعون ساعر» وزیر دادگستری رژیم صیونیستی اعلام شده است.

هفته گذشته نیز رژیم صهیونیستی از ورود ۱۱۰۰ نفر از اقوام و خویشاوندان عاملان عملیات استشهادی در کرانه باختری به منظور دیدارهای خانوادگی، کار، درمان یا اقامه نماز در مسجدالاقصی جلوگیری کرد.

شبکه «کان» اعلام کرد، پس از عملیات‌های اخیر، سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی تصمیم به اعمال تنبیه علیه نزدیکان عامل این عملیات‌ها و لغو مجوزهای کار آنها گرفت.

در ادامه این گزارش آمده، تصمیم مذکور به صورت مشترک با «غسان علیان» هماهنگ‌کننده کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی گرفته شده و این تنبیه‌های جمعی علیه بستگان درجه یک و دو عاملان استشهادی اعمال شده است.

این ۱۱۰۰ نفر به لیست ۲۲۰۰ نفر دیگر از فلسطینی‌ها اضافه می‌شوند که بنا به هشدارهای امنیتی اجازه ورود به کرانه باختری را ندارند.

از دیگر اقدامات تنبیهی رژیم صهیونیستی علیه عاملان استشهادی خراب کردن خانه‌های آنهاست، موضوعی که مورد اعتراض نهادهای حقوقی است.

از مارس گذشته تا کنون، ۱۸ صهیونیست در شش عملیات استشهادی کشته شده‌اند؛ سه نفر از مجریان این عملیات‌‌ها از اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و مابقی از کرانه باختری بوده‌اند.

انتهای پیام/خ

نظر شما