شناسهٔ خبر: 54073597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کمبود ۸۰۰ نفر مدیریار در سطح مدارس استان

شیما احمدزاده

وی در خصوص تبدیل وضعیت مدیر یاران افزود: اطلاعات تمام همکارانی که به عنوان مدیر یار در مدارس مشغول هستند جمع آوری شده چیزی حدود ۸۰۰ نفر نیروی خدمتگزار در سطح مدارس کم داریم و از طرفی ۱۳۶ نفر از این نیرو ها تقاضای تبدیل وضعیت دارند لذا کمبود مدیر یاران به حدود هزار نیروی کار می رسد با این حال تلاش می کنیم شرایط کار خدمتگزاران و مدیر یاران مدارس که حین خدمت تحصیل کردند را ارتقا دهیم که بتوانند از مزایای مدرک خود بهره ببرند.

صاحب‌خبر -

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در شبکه استانی نور شرایط مدارس و محیط خانواده ها را بعد از بازگشایی حضوری بسیار بانشاط و شاداب ارزیابی کرد.

رحیمی با تأکید که استان قم جزء اولین استان ها در بازگشایی حضوری بود و با توجه به احتمال شیوع پیک هفتم از کادر مدارس و خانواده ها به دلیل همکاری ها و همراهی ها در بازگشایی حضوری تشکر کرد.

وی ادامه داد: مدارس تا ۳۱ اردیبهشت به صورت حضوری به فعالیت های خود ادامه خواهند داد و از یکم خرداد طبق مصوبه مجلس امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه زمان سال تحصیلی افزایش نخواهد یافت، افزود: پایان سال تحصیلی و شروع امتحانات قانون مصوب مجلس است لذا تمدید و افزایش مدت زمان سال تحصیلی نیازمند دستور شورای عالی آموزش و پرورش و یا مجلس بود که با وجود پیشنهادات در این زمینه دستورالعملی مصوب و ابلاغ نشد بنابراین طبق قانون کلاس های حضوری تا ۳۱ اردیبهشت خواهد بود.

رحیمی در ادامه از خانواده ها و معلمان درخواست کرد که هیچ فشار روانی به دانش آموزان در خصوص بحث امتحانات تحمیل نکنند چرا که بازگشت دانش آموزان از سبک زندگی کرونایی به وضعیت عادی نیازمند درک خانواده ها و معلمان و حتی خود دانش آموزان است.

وی با بین اینکه اضطراب و استرس منجر به کاهش سطح یادگیری دانش آموزان می شود، اظهار کرد: در تابستان برنامه های خوبی به ویژه در حوزه مسائل آموزشی و جبران عقب ماندگی های درسی دانش آموزان داریم و دانش آموزان و والدین به هیچ عنوان نگران قبولی در امتحانات خرداد ماه نباشند و در امتحانات شهریور ماه هم دانش آموزان فرصت جبران خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در ایام کرونا آسیب های جدی از نظر جسمی به دلیل تمرکز بر وسایل الکترونیکی متوجه دانش آموزان و معلمان شده از جمله ضعف بینایی و دیسک گردن و کمر لذا مراکز اصلاحی ما به شدت مشغول رفع مشکلاتی هستند که از نتایج سبک زندگی در دوران کرونا است.

وی در خصوص تبدیل وضعیت مدیر یاران افزود: اطلاعات تمام همکارانی که به عنوان مدیر یار در مدارس مشغول هستند جمع آوری شده چیزی حدود ۸۰۰ نفر نیروی خدمتگزار در سطح مدارس کم داریم و از طرفی ۱۳۶ نفر از این نیرو ها تقاضای تبدیل وضعیت دارند لذا کمبود مدیر یاران به حدود هزار نیروی کار می رسد  با این حال تلاش می کنیم شرایط کار خدمتگزاران و مدیر یاران مدارس که حین خدمت تحصیل کردند را ارتقا دهیم که بتوانند از مزایای مدرک خود بهره ببرند.

رحیمی ادامه داد: نزدیک به دو ماه است بر این مسئله تمرکز داریم و به دنبال راهی هستیم که تا جایی که امکان دارد به ترتیب اولویت و امتیازاتی همچون تاهل، مدرک تحصیلی، سابقه کار نیروهای تحصیل کرده خدمتگزار مدارس را تبدیل وضعیت کنیم.  

وی با تاکید بر اینکه ملاک فعالیت مدارس و امتحانات صرفا کتاب های درسی است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در طول مدت شیوع کرونا و آموزش های غیر حضوری دانش آموزان به شدت از فضای مجازی آسیب دیدند به معلمان توصیه می کنیم فعالیت هایی را به دانش آموزان ارائه دهند که ارتباط آن ها با فضای مجازی کم و بر کتاب های درسی متمرکز شوند.

رحیمی در خصوص افزایش بازنشستگان آموزش و پرورش در سال آینده بیان کرد: ۳۵ هزار نفر از طریق برگزاری آزمون جذب شدند که به زودی کار مصاحبه این افراد تمام و اعلام نتیجه می شود از طرفی ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد می شوند و بخشی از این کمبود هم با حضور همکاران در قالب همکاری غیر موظف با سقف ۱۴ ساعت در هفته جبران می شود.

در خصوص شهریه مدارس غیر انتفاعی تاکید کرد: خانواده ها و مدیران و موسسان مدارس غیر انتفاعی در این زمینه تابع قانون باشند همان طور که والدین از مبالغ دریافتی گلایه مند هستند مدارس غیر انتفاعی هم از عدم پرداخت شهریه ها با وجود قسط بندی گلایه هایی دارند لذا تقاضا می کنیم که هر دو طرف تعهد خود را اجرایی کنند.

انتهای پیام

نظر شما