شناسهٔ خبر: 54073583 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اوج گیری کرونا در کره شمالی؛ دستور ویژه "اون" به ارتش برای تامین دارو و کنترل امور

تهران- ایرنا - رهبر کره شمالی با نکوهش مقام‌های رسمی این کشور به خاطر ناموفق بودن در ارسال دارو در زمان مناسب به مردم همزمان با اوج همه‌گیری ویروس کرونا، با دستوری ویژه ارتش را مامور کرد ضمن تامین داروی مورد نیاز مردم، اوضاع را کنترل و مدیریت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پس از سرزنش مقام‌های رسمی این کشور به دلیل موفقیت آمیز نبودن ارسال به موقع دارو به مردم در اوج همه‌گیری ویروس کرونا، با دستوری ویژه ارتش این کشور را مامور کرد تا تامین دارو در «پیونگ یانگ» پایتخت این کشور را کنترل و مدیریت کنند.

دفتر سیاسی حزب حاکم کره شمالی روز گذشته با برگزاری جلسه اضطراری درباره انجام اقدامات لازم برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا در این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند. در طول این جلسه کیم جونگ اون نارضایتی خود را درباره توزیع نامناسب دارو به داروخانه ها  با وجود دستور اضطراری فوری برای تامین دارو در داروخانه ها و سیستم داروخانه های ۲۴ ساعته ابراز کرد .

رهبر کره شمالی سپس در فرمانی به رئیس کمیسیون ارتش مرکزی خواست تا ذخایر دارویی در شهر پیونگ یانگ با حضور نیروهای شاخه پزشکی ارتش این کشور تامین و توزیع شود. او  بخش قضایی و دادستانی و به طور مشخص مدیر دفتر دادستانی عمومی مرکزی را به دلیل موفق نبودن در انجام نظارت قانونی و کنترل ذخایر دارویی مورد سرزنش قرار داد. 

وی همچنین به شدت از کابینه و بخش بهداشت عمومی برای رفتارهای غیرمسئولانه  انتقاد کرد و گفت آنها هنوز حتی آستین هایشان را هم برای انجام خدمت به مردم بالا نزده اند. 

پس از این جلسه، رهبر کره شمالی از داروخانه های منطقه «تائیدونگانگ» در پیونگ یانگ بازدید کرد تا نظاراتی بر روی ذخایر دارویی و  نوع داروها  پس از راه اندازی سیستم اضطراری که از هفته گذشته به دستور وی آغاز شده، داشته باشد.با این حال او شرایط داروخانه ها را ضعیف ارزیابی کرد. 

روز گذشته کره شمالی با گزارش ۸ مورد مرگ دیگر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا آمار کلی فوتی ها را به ۵۰ نفر رساند. ۳۹۲ هزار و ۹۲۰ نفر جدید مبتلا به ویروس کرونا نیز ثبت شده است. 

تعداد کلی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به یک میلیون و ۲۱۰ هزار نفر رسیده است که از این تعداد ۶۴۸ هزار و ۶۳۰ نفر بهبود یافته اند و دستکم ۵۶۴ هزار و ۸۶۰ نفر نیز تحت درمان به سر می برند. 

پنجشنبه گذشته کره شمالی برای نخستین بار از آغاز همه گیری ویروس کرونا در جهان و پس از ۲ سال ادعای نداشتن هیچگونه مورد ابتلا به کرونا، از شیوع ویروس جهش یافته «امیکرون» در این کشور خبر داد.

نظر شما