شناسهٔ خبر: 54073560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برلین: تا زمانی که لازم باشد به اوکراین کمک نظامی می‌کنیم

وزارت خارجه آلمان با اشاره به توافق کشورهای عضو ناتو برای کمک به اوکراین، گفت تا زمانی که لازم باشد این حمایت نظامی ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم هشدارهای روسیه به کشورهای اروپایی و آمریکا درخصوص افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین، برلین اما بر تداوم این حمایت‌ها تاکید کرد.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان عصر یکشنبه گفت، کشورهای ناتو آماده ارائه کمک نظامی به اوکراین جهت دفع تهاجم روسیه تا زمانی که لازم باشد، هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، باربوک طی نشست ناتو در برلین توضیح داد: «ما موافقیم که تا زمانی که اوکراین برای دفاع از کشورش به این حمایت نیاز دارد، نباید از تلاش‌های ملی‌مان، به‌ویژه در زمینه حمایت نظامی دست بکشیم».

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز در این نشست اظهار داشت: «اوکراین می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراینی‌ها شجاعانه از میهن خود دفاع می‌کنند».

بر اساس این گزارش، استولتنبرگ همچنین افزود که ائتلاف ناتو به دنبال ارائه ضمانت‌های امنیتی موقت به اوکراین در حین رسیدگی به درخواست‌های این کشور، از جمله افزایش احتمالی نیروها در منطقه شرق اروپا است.

پیش از این، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، خواستار آتش‌بس در اوکراین شده بود. (جزئیات بیشتر)

 وزرای امور خارجه ۳۰ کشور عضو ناتو مذاکراتی را دو روزه آخر هفته (شنبه-یکشنبه) در برلین برگزار کردند که تمرکز آن بر درخواست عضویت دو کشور شمال اروپا بود. درخواست رسمی آن‌ها برای پیوستن به ناتو ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود. 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اعلام کرد به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز می‌کند و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند. آنطور که پوتین گفته هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین است و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

انتهای پیام/

نظر شما