شناسهٔ خبر: 54073495 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

غرض ورزی اولین مدال طلای تیراندازی ایران را به حاشیه برد/ گله تیرانداز قهرمان از برخورد وحشتناک پلیس فدرال

جواد فروغی که اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی ایران که با رکورد همراه بوده را به دست آورده، از به حاشیه رانده شدن موفقیتش به دلیل غرض ورزی گله کرد.

صاحب‌خبر -

جواد فروغی تیرانداز دارنده مدال طلای المپیک توکیو در خصوص تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ گفت: ما به این شوک‌ها عادت کرده‌ایم، نه تنها بازی‌های آسیایی بلکه مسابقات مصر و لیگ برتر را هم از دست دادیم که آن‌ها هم یک شوک بزرگی به بدنه فدراسیون تیراندازی وارد کرد. در مورد لغو بازی‌های آسیایی چین باید بگویم که خبر ناگهانی بود آن هم برای کشور چین، زمانی که درگیری و آمار مرگ و میر کرونا در همه کشور‌ها بالا می‌رفت چینی‌ها اعلام کردند که این بیماری را کنترل کرده اند، از طرفی آن‌ها به صورت ناگهانی و بدون اینکه از قبل احتمال لغو این رقابت‌ها را اعلام کنند تعویق بازی‌ها را بیان کردند. بعید می‌دانم بازی‌های آسیایی لغو شود، زیرا کشوری که برگزاری این مسابقات را قبول می‌کند از نظر منابع انسانی و امکانات بسیار هزینه کرده و اعتبار خود را وسط گذاشته است.

قرار بود بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ قرار بود از ۱۹ شهریور تا سوم مهر به میزبانی چین برگزار شود اما به بهانه شیوع ویروس کرونا دولت چین این رقابت‌ها را لغو کرد و قرار است در تاریخ دیگری برگزار شود.

امیدوارم حمایت‌های فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بیش از گذشته باشد، زیرا برای همه حتی بی سوادترین فرد این مملکت روشن شده است که تیراندازی رشته‌ای مدال آور است و بنابراین می‌طلبد که بیشتر روی آن سرمایه گذاری شود. ما در سفر به برزیل از نظر مشکلات چند ضربه بدی خوردیم، مشکلاتی مثل فاصله زیاد، برخورد نامناسب پلیس فدرال در سائوپائولو و تعداد پرواز‌های زیاد سر راه ما بود و حتی برخورد پلیس فدرال برزیل با ما وحشتناک بود. در برزیل کار را خیلی برای ما و خودشان سخت گرفته و ایراد‌های بنی اسرائیلی می‌گرفتند که ما تصور می‌کردیم از روی عمد ما را معطل می‌کنند تا از پرواز جا بمانیم، زیرا چک کردن ۱۵ سلاح حداکثر یک یا ۲ ساعت زمان بیشتر نمی‌خواهد.

مسابقات تیراندازی برزیل دومین دوره جام‌های جهانی در سال ۲۰۲۲ بود که از ۲۲ فروردین به میزبانی ریودوژانیرو آغاز شد و تا ۳۰ فروردین ادامه داشت. در این رقابت‌ها بیش از ۱۸۰ ورزشکار از ۲۸ کشور جهان حضور داشتند و تیم ملی تیراندازی ایران با ۱۳ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد و در پایان با یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز به کار خود خاتمه داد.

در بحث فشنگ و مهمات که بحث سنگینی است فدراسیون باید بیرون از مرز خودش را امتحان کند و باید دید چقدر فدراسیون می‌تواند مهمات جدید خریداری کرده و چقدر آن را وارد کشور می‌کند. اگر ورزشکاری بعد از گرفتن مدال سجده‌ای کرد یا به پرچم کشورش احترام گذاشت یا به هر نحوی خوشحالی خود را با احترام به دین و مملکتش نشان داد به خاطر این روزی نبوده که شما از او تجلیل کنید. آقایان نخواستند مدال من را ببینند و نمی‌دانم چطور از مدال من به راحتی عبور کردند. تمام ویژگی‌هایی که می‌توان برای یک ورزشکار مدال آور در نظر گرفت در مدال من وجود داشت، اما متاسفانه جزء ۱۰ یا ۱۵ مدال بین نامزد‌ها مطرح نشد دیگر چه برسد به اینکه بخواهند به صورت ویژه از آن تقدیر کنند.

مراسم اختتامیه جشنواره یکصد، پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و در پایان لوح تندیس مدال برتر قرن به زهرا نعمتی، احسان قائم‌مقامی و جهان پهلوان غلامرضا تختی تعلق گرفت. همچنین لوح تقدیر و تندیس صحنه برتر قرن به حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان تعلق گرفت و در پایان مراسم هم لوح قدیر و تندیس گل برتر قرن هم به خداداد عزیزی تعلق گرفت.

مدال من اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی بود که با رکورد همراه بود. اگر این مدال را از هر جهتی بررسی کنند برترین مدال کشور است، اما ساده از کنار آن گذشتند. اما این مدال را یا نخواستند ببینند و یا می‌خواهند افراد یا رشته‌های خاصی را مطرح کنند. نمی‌دانم این‌ها سبب شد که ندید بگیرند و به راحتی از آن بگذرند.

جواد فروغی ملی پوش تیراندازی با تفنگ کشورمان در رقابت‌های تپانچه بادی المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب مدال طلا شد. این نخستین مدال تیراندازی ایران در تاریخ بازی‌های المپیک بود. همچنین فروغی توانست حد نصاب تازه‌ای برای ۱۰ متر تپانچه بادی المپیک به جای بگذارد.

نظر شما