شناسهٔ خبر: 54072517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

۱۸ گروه در جشنواره ملی موسیقی و آئین‌های اقوام ایرانی در شیراز هنرنمایی می‌کنند

شیراز-ایرنا-معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:۱۸ گروه از مناطق مختلف کشور در دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین‌های اقوام ایرانی حضور دارند و به اجرای برنامه می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

 سید رسول موسوی‌نژادیان روز دوشنبه با بیان اینکه  این جشنواره در راستای احیاء و تقویت فرهنگ، آئین‌ها و موسیقی اقوام ایرانی و توسعه گردشگری استان و جذب گردشگر راه اندازی شده است افزود: جشنواره  از ۲۵ اردیبهشت ماه جاری در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حال برگزاری است.

موسوی‌نژادیان افزود: در این دوره جشنواره، ۱۸ گروه از استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان، لرستان، خوزستان، کردستان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، گیلان و خراسان هر روز در دو مرحله از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۳ به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در هر مرحله از اجرا دو گروه هنرنمایی خواهند کرد که گروه‌های قشقایی و لرستان آغازگر دومین جشنواره ملی موسیقی اقوام بودند.

آئین پایانی این جشنواره روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به پاس تلاش‌ها و هنرنمایی‌های این گروه‌ها برگزار خواهد شد.

نظر شما