شناسهٔ خبر: 54072072 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بازدید سرزده رییس جمهوری از نمایشگاه بین المللی نفت

ایرنا

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» صبح امروز به همراه «جواد اوجی»، وزیر نفت ایران از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.

در این بازدید سرزده، رئیس‌جمهوری ایران از برخی غرفه‌ها و سالن‌های این نمایشگاه بازدید و با صنعتگران و متخصصان صنعت نفت گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه، شرکت ملی نفت و صنایع بالادستی در سالن ۸ و ۹، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری در سالن ۱۰ و ۱۱، پتروشیمی و صنایع مرتبط در سالن A ۳۸، گاز و صنایع مرتبط، لوله و پوشش لوله و شیرآلات در سالن ۳۸، پالایش و پخش و صنایع مرتبط در سالن ۵، ماشین‌های دوار در سالن ۲۷، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در سالن ۷ و انجمن‌های تخصصی نفت و دیگر شرکت‌ها هر یک در سالن‌های جداگانه قرار گرفته‌اند.

گفتنی است، نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۴۴ شرکت خارجی از ۱۱ کشور جهان است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی هر روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و بیست و ششم اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

این نمایشگاه که از ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، میزبان ۱۲۰۰ شرکت داخلی و ۴۴ شرکت خارجی یا نمایندگی شرکت‌های خارجی خواهد بود.

شرکت‌های حاضر در این دور از نمایشگاه افزون بر شرکت‌های ایرانی، ملیت‌هایی از ۱۱ کشور جهان شامل ایتالیا، اسپانیا، امارات، کره جنوبی، سوئیس، آلمان، اوکراین، آفریقای جنوبی و بلژیک خواهند بود؛ همچنین نمایندگان بلندپایه‌ای از شرکت‌های خارجی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

شرکت‌ها در قالب ۹۰۸ غرفه جانمایی شده‌اند و دلیل تفاوت بین شمار شرکت‌ها و تعداد غرفه‌ها حضور چند شرکت در بعضی از غرفه‌هاست.

از میان ۹۰۸ غرفه یاد شده، ۸۱۵ عنوان مربوط به شرکت‌ها، ۲۳ عنوان مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، ۷۰ شرکت دانش‌بنیان، نوپا و پارک‌های فناوری است.

در این نمایشگاه ۸۲۸ غرفه در فضای سرپوشیده و ۸۰ غرفه نیز در فضای باز جاگذاری شده است.

از مجموع ۴۴ شرکت خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و ششم نفت، ۱۳ شرکت خارجی، ۱۲ شرکت نمایندگی خارجی و ۱۹ شرکت داخلی ارزی - ریالی هستند.

بر این اساس، کل متراژ زیر پوشش جانمایی شده ۳۷ هزار و ۹۶۰ مترمربع است؛ از این مساحت ۳۱ هزار و ۹۴۴ مترمربع مختص غرفه‌های ریالی داخل سالن، ۸۵۶ مترمربع غرفه‌های ارزی داخل سالن، ۶ هزار و ۱۶ مترمربع فضای باز ریالی و ۱۷۴ مترمربع فضای باز ارزی نمایشگاه خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما