شناسهٔ خبر: 54071775 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مهدی طارمی، همبازی لیونل مسی؟

روزنامه دنیای اقتصاد

«سرجیو کونسیسائو در دوران حضور در پورتو علاقه زیادی به مهدی طارمی نشان داده و البته بارها جواب این اعتماد را به بهترین شکل ممکن گرفته است. پس احتمال دارد در صورت انتقال به پاری‌سن‌ژرمن، سرجیو کونسیسائو این ستاره ایرانی را نیز به‌همراه خود به پاریس ببرد.»

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

«بهترین لژیونر حال حاضر فوتبال ایران، قهرمانی پورتو در لیگ پرتغال را با پرچم ایران جشن گرفت؛ رسمی رایج بین بازیکنان در کشورهای مختلف دنیا که این‌ بار از سوی مهدی طارمی اجرا شد و همه را به وجد آورد. پورتو شنبه‌شب در هفته سی‌وچهارم لیگ پرتغال به مصاف استوریل رفت و به پیروزی دو بر صفر رسید. در این دیدار ژوازینیو (گل به خودی) و فرناندو سانتوس گل‌های پورتو را به ثمر رساندند. مهدی طارمی هم نود دقیقه در زمین حاضر بود؛ هرچند نتوانست رکوردش را بهبود ببخشد. پورتو که قهرمانی‌اش را قطعی کرده بود با این برد ۹۱ امتیازی شد. به این ترتیب پورتو به نخستین تیم تاریخ لیگ پرتغال تبدیل شود که با ۹۱ امتیاز قهرمان شده است. حداکثر امتیازی که یک تیم پیش از این در تاریخ لیگ پرتغال کسب کرده بود ۸۸ امتیاز بود؛ رکوردی که به نام بنفیکا دیده می‌شد اما مهدی طارمی و همبازیانش در پایان فصل درخشان خود موفق شدند از آن عبور کنند.

ستاره ایرانی پورتو در پایان این بازی در مورد شرایط تیمش اظهار نظر کرد. از او پرسیدند: «چرا مشارکت فعالی در جشن قهرمانی ندارد و آیا از چیزی ناراحت است؟» طارمی هم جواب داد: «خیلی خوشحالم. کنار ایستاده‌ام تا همه را تماشا کنم و لذت ببرم. فصل فوق‌العاده‌ای بود. ما ۹۱ امتیاز گرفتیم که در تاریخ ماندگار شد. از ابتدا سخت کار کردیم، حالا اینجا هستیم که با هواداران‌مان عنوان قهرمانی را جشن بگیریم. اکنون زمان لذت‌بردن پس از هشت یا ۹ ماه کار سخت است.»

طارمی که این اواخر به‌ طور گسترده از سوی رقبا به تمارض و فریبکاری متهم می‌شد، شادی گل جنجالی «هیس» را در دستور کار قرار داد. این رفتار مهدی در پرتغال با انتقاداتی همراه شده، اما خودش می‌گوید اهمیتی به آنها نمی‌دهد: «برایم مهم نیست که مردم مخالف من باشند. من کارم را انجام می‌دهم. تلاش می‌کنم به تیم کمک کنم. هیچ‌وقت به هیچکس بی‌احترامی نکرده‌ام. اما بوده‌اند افرادی که به من بی‌احترامی کرده‌اند. من هرگز در این مورد چیزی نگفتم.»

طارمی درباره اینکه فصل آینده پورتو دوباره به قهرمانی می‌رسد یا نه، گفت: «قول خاصی نمی‌دهم ولی مطمئن باشید تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم و بیشترین انرژی را می‌گذاریم تا به موفقیت برسیم و می‌خواهیم هر سال قهرمان شویم و برای آن تلاش کنیم.»

مهاجم ایرانی پورتو که فصل را با زدن ۲۰ گل و دادن ۱۲ پاس گل به پایان رساند و موثرترین بازیکن تیمش در راه رسیدن به قهرمانی بود، در دومین سال حضورش در پورتو شرایطی را تجربه کرد که متفاوت از سال‌های گذشته بود. او با پیشرفت خیره‌کننده‌اش نقش مهمی در کسب جام برای پورتو ایفا کرد. حالا و در پایان این فصل پرهیاهو، همه منتظر تعیین تکلیف مهدی طارمی هستند. اینکه آیا او در پورتو باقی می‌ماند یا پیراهن تیم دیگری را خواهد پوشید. در سال جام‌ جهانی انتخاب طارمی و فرم او بسیار برای فوتبال ملی ایران مهم خواهد بود. بنابراین امیدواریم بهترین اتفاق ممکن رخ بدهد.

در حال حاضر آینده طارمی در پورتو مشخص نیست و حتی ممکن است کادر فنی این تیم دستخوش تغییراتی شود. از پاری‌سن‌ژرمن به عنوان مشتری کونسیسائو سرمربی پورتو نام برده می‌شود. اگر چه زین‌الدین زیدان گزینه اول پاریس برای جانشینی پوچتینو است اما به‌ نظر زیزو به شغل هدایت تیم ملی فرانسه چشم دوخته و پاری‌سن‌ژرمن باید به‌ دنبال گزینه دیگری باشد. نام‌هایی چون آنتونیو کونته از تاتنهام، یواخیم لو، سرمربی سابق آلمان و تیاگو موتا، از اسپتزیا، مطرح شده و حالا اسم سرجیو کونسیسائو نیز در لیست این باشگاه قرار گرفته است.

لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن، اخیرا با سرمربی پورتو در مورد این پیشنهاد ملاقات کرده و سرجیو کونسیسائو نیز خود را علاقه‌مند به پیوستن به تیم فرانسوی نشان داده است. در قرارداد فعلی کونسیسائو با پورتو، بند فسخ ۱۰ میلیون یورویی وجود دارد و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن مشکلی با پرداخت این رقم نخواهد داشت. سرجیو کونسیسائو در دوران حضور در پورتو علاقه زیادی به مهدی طارمی نشان داده و البته بارها جواب این اعتماد را به بهترین شکل ممکن گرفته است. پس احتمال دارد در صورت انتقال به پاری‌سن‌ژرمن، سرجیو کونسیسائو این ستاره ایرانی را نیز به‌همراه خود به پاریس ببرد.»

نظر شما