شناسهٔ خبر: 54069553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا از سکوت غرب در ماجرای «شیرین ابوعاقله»

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در بیانیه‌ای سکوت معنادار دولت‌های اروپائی در ماجرای شلیک نظامیان صهیونیست به سوی «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت گسترش مصادیق نقض حقوق بشر در اروپا و نیز سکوت دولت های اروپایی در قبال شهادت خانم شیرین ابوعاقله بیانیه‌ای صادر کرد:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 

وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَکِنْ لَا یَشْعُرُونَ 

و هنگامی که به آنها گفته شود، در زمین فساد نکنید می‏‌گویند ما فقط اصلاح کننده‏‌ایم آگاه باشید اینها همان مفسدانند ولی نمی‏‌فهمند.(سورة بقره -آیات 11 و  12 )

در حالی که هفت دهه از صدور اعلامیۀ جهانی حقوق بشر می‌گذرد، هر روز بیش از پیش فقدان ضمانت اجرای این سند خودنمائی می‌کند. گذشته از پیشفرض‌های سکولار، اومانیستی و غرب-مدار اعلامیه مذکور، عامل مهم ناکارآمدی آن را باید در استانداردهای دوگانه موجود نزد مجریان و نیز استفاده ابزاری کشورهای اروپائی و آمریکا از آن دانست.

در این شرایط، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به عنوان دیده‌بان حقوق مستضعفان، ضمن محکومیت استانداردهای دوگانه اروپایی به افشای چند مورد آن می‌پردازد:

1. در هفته گذشته شاهد حادثه تلخ و دردناک شلیک مستقیم، هدفمند و عامدانه نظامیان صهیونیست به سوی خانم «شیرین ابو عاقله» خبرنگار زن مسیحی در فلسطین اشغالی بودیم که با سکوت معنادار دولت های اروپائی، محافل حقوق بشری، رسانه های جمعی و سازمان‌های حامی خبرنگاران در اروپا همراه بوده است. چنین جنایتی اگر در کشورهای منتقد اروپا رخ داده بود، صد البته جنایت جنگی به شمار رفته و دست مایه تحریم های سنگین شده بود اما در این مورد شاهد هیچ واکنش جدی از سوی اتحادیه اروپا نیستیم.

2. طرح جدید دولت انگلیس با بار مالی سنگین 120 میلیون پوند بر دوش مالیات دهندگان انگلیسی که با هدف اخراج مهاجران و پناهجویان از انگلیس و انتقال آنان به رواندا طراحی گردیده است. گذشته از آنکه این طرح در تقابل آشکار با حقوق انسانی مهاجران و پناهجویان قرار دارد، به دلیل همزمانی با افزایش قیمت حامل های انرژی در انگلیس، باری مضاعف بر دوش مالیات دهندگان و شهروندان نیز به شمار می‌رود.

3. دولت‌های اروپایی در حوادث مختلف جهان، از یمن، فلسطین و افغانستان گرفته تا اوکراین، منافع استکباری خود را بر جان انسان ها مقدم داشته اند. در مورد جنگ اخیر اوکراین نیز شاهدیم که به جای تلاش جهت خاتمه جنگ، با هزینه کردن از جیب مالیات دهندگان اروپائی، اقدام به آتش افروزی و تشویق تداوم جنگ دارند. 

4. نمونه دیگر، توهین به کتاب مقدس چندصد میلیون مسلمان در سوئد توسط رهبر حزب افراطی راستگرای "خط سخت" و نیز نقض حقوق ابتدائی زندانیان همچون حق بهره مندی از وکیل و دادگاه عادلانه در این کشور است.   

از آنجا که در مقطع کنونی، کشورهای اروپایی بیش از هر زمان دیگری عرصه نقض حقوق بشر گردیده اند، اتحادیۀ انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به عنوان دیده بان حقوق مستضعفان جهان، اقدامات مذکور و موارد بی شمار مشابه را محکوم کرده و از همة دانشجویان ایرانی محصل در اروپا دعوت می کند تا مشاهدات و تجارب خود از موارد نقض حقوق انسانی در گستره اروپا را به شورای مرکزی اتحادیه گزارش کنند.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

انتهای پیام/

نظر شما