شناسهٔ خبر: 54069048 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر مطرح کرد:

تلاش شهرداری لاهیجان برای آسفالت معابر

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر وضعیت بسیار نامناسبی دارد، گفت: شهرداری لاهیجان برای آسفالت معابر نیازمند تامین قیر رایگان از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است.

صاحب‌خبر -

بهمن کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی شهر لاهیجان وضعیت بسیار نامناسبی دارد و این معضل همواره موجب رنجش خاطر شهروندان شده است.

وی با اینکه آسفالت معابر یکی از مطالبات اصلی شهروندان لاهیجان از شهرداری و شورای اسلامی شهر است، افزود: در بودجه سال جاری شهرداری مبلغ ۲۳ میلیارد تومان برای آسفالت معابر پیش‌بینی شده است و بر اساس اولویت‌بندی، ابتدا خیابان‌های اصلی و سپس معابر فرعی و کوچه‌ها در محلات لکه‌گیری، ترمیم و آسفالت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه برای سال جاری قیر رایگان از سوی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور به شهرداری این شهر اختصاص نیافته است، گفت: تنها راه ارتباطی شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، فرماندار و نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی است که در دو جلسه اخیر وضعیت مالی و مشکلات شهرداری لاهیجان توسط مدیریت شهری برای آنها کاملاً تشریح شده است تا نیازهای شهرداری را از سازمان شهرداری‌ها پیگیری کنند، اما تاکنون این مهم به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی با بیان اینکه درآمد مالی شهرداری لاهیجان با هزینه‌های جاری و عمرانی این شهر همخوانی ندارد، تصریح کرد: شهرداری لاهیجان برای آسفالت معابر شهری نیازمند بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه است تا بتواند مطالبات شهروندان را به نحو مطلوبی محقق کند.

کنعانی تاکید کرد: با توجه به اینکه لاهیجان در تمام فصول سال، ایام تعطیلات و حتی روزهای پنج‌شنبه و جمعه همواره میزبان و پذیرای بسیاری گردشگران داخلی و خارجی است، بنابراین دولت‌مردان باید در اختصاص بودجه ملی به این شهر نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

نظر شما