شناسهٔ خبر: 54066546 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

پنجمین ایرانی که در اروپا دبل می‌کند؟

طارمی و پورتو اگرچه کارشان در لیگ به پایان رسیده است اما فصل برای او و یارانش یک هفته دیگر ادامه دارد و یکشنبه آینده باید برابر توندلا که در لیگ با قرار گرفتن در رتبه هفدهم به دسته پایین‌تر سقوط کردند قرار گیرند تا برای فتح دومین جام فصل تلاش کنند.

صاحب‌خبر -
پنجمین ایرانی که در اروپا دبل می‌کند؟

سیامک خاجی، خبرنگار گروه ورزش: طارمی و پورتو اگرچه کارشان در لیگ به پایان رسیده است اما فصل برای او و یارانش یک هفته دیگر ادامه دارد و یکشنبه آینده باید برابر توندلا که در لیگ با قرار گرفتن در رتبه هفدهم به دسته پایین‌تر سقوط کردند قرار گیرند تا برای فتح دومین جام فصل تلاش کنند. او حالا این شانس را دارد که به پنجمین ایرانی در فوتبال اروپا تبدیل شود که توانست با تیم‌های خود دبل کند.
مهرداد میناوند با اشتروم گراتس اتریش نامش را به‌عنوان نخستین لژیونر ایرانی که توانسته به این موفقیت برسد مطرح کرد و در فصل 1999-1998 هم در لیگ و هم در جام حذفی به همراه این تیم قهرمان شد. 6 فصل بعد وحید هاشمیان توانست در فوتبال آلمان چنین افتخاری را تکرار کند و به همراه بایرن مونیخ فاتح دوگانه شد تا او هم به جمع بازیکنان پرافتخار ایرانی شاغل در اروپا اضافه شود. سال بعد نوبت به حضور علی کریمی در بایرن مونیخ رسید که او هم مثل هاشمیان در نخستین فصل حضورش با هر دو جام لیگ و حذفی عکس یادگاری گرفت و به سومین ایرانی تبدیل شد که در یک فصل دو جام را به همراه یک باشگاه اروپایی فتح می‌کند. سردار آزمون هم نفر چهارم این فهرست است که اگرچه با زنیت 4 سال پاپی قهرمانی در لیگ را جشن گرفت، اما تنها در سال 2020 توانست جام حذفی روسیه را فتح کند و فرصت تبدیل شدن به تنها ایرانی که دوبار دبل کرده است را از دست داد.

نظر شما