شناسهٔ خبر: 54054230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون:

آرزوی ۵۲ ساله ورزشکاران هاکی ایران در حال تحقق است

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون هاکی گفت: آرزوی ۵۲ ساله ورزشکاران هاکی ایران برای برخورداری از استادیوم استاندارد در حد و اندازه‌های بین‌المللی در حال تحقق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا بهرام قدیمی روز یکشنبه در مجمع انتخابات هیات هاکی گلستان اظهارداشت: مراحل ساخت استادیوم هاکی در حال انجام است و با ورود چمن استاندارد از کشور مبدا و نصب آن، بهره برداری از این مکان تخصصی به زودی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: هاکی از جمله رشته‌های ورزشی پرطرفدار دنیا است اما در ایران توجهی زیادی به آن نشده و از کمترین امکانات و زیرساخت های اولیه هم محروم است که تلاش می کنیم با حمایت دولت و وزارت ورزش بخشی از این کمبودها را برطرف کنیم.

رییس فدراسیون هاکی افزود:  بودجه سال گذشته این فدراسیون ۳۰ میلیارد ریال بود که ۲۰ میلیارد ریال آن برای ساخت چمن هزینه شد و به جز آن ۳۵۰ هزار دلار هم از کنفدراسیون آسیا برای توسعه این رشته و پنج میلیارد ریال از کمیته ملی المپیک دریافت کردیم.

قدیمی ادامه داد: در ادامه توجه به این رشته، تیم هاکی روی چمن مردان ایران پس از ۱۸ سال به رقابت‌های جام ملتهای آسیا اعزام شد که تلاش می کنیم روند اعزام به مسابقات معتبر در همه سنین و بخش ها تداوم داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم در این جلسه گفت: گلستان یکی از استان‌های مستعد در هاکی است که در بخش داخل سالن ۶ بازیکن و مربی ملی‌پوش دارد.

قاسمعلی برزمینی اظهارداشت: باید توجه به زیرساخت و کشف استعدادهای جدید این رشته مورد توجه بیشتر قرار بگیرد که یکی از راه های آن در اختیار گذاشتن‌ تجهیزاتی مانند توپ، چوب و لباس به استان مطرحی مانند گلستان است.

کاپیتان گلستانی تیم ملی هاکی ایران هم در این جلسه گفت: در گذشته گلستان سرآمد هاکی کشور بود اما در حال حاضر ۸۰ درصد فعالیت این رشته در استان تعطیل است.

نوید طاهری‌راد افزود: باید در دوره مدیریت جدید و بازگشت به روزهای اوج، از همه پتانسیل‌ها استفاده شود.

در مجمع انتخابات هیات هاکی گلستان، مهدی احمدی با ۱۱ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات هاکی گلستان انتخاب شد.

نظر شما