شناسهٔ خبر: 54051081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری اصفهان:

از ظرفیت دادرسی های الکترونیک در حوزه های قضایی اصفهان استفاده شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:مدیران قضایی و قضات در استفاده حداکثری از ظرفیت دادرسی های الکترونیک در حوزه های قضایی سطح استان اصفهان استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین جعفری جذب کادر نیروی انسانی در سال جدید را از مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی اعم از قضایی و اداری در سطح استان و عدم تناسب حجم وارده پرونده در برخی شعب و حجم بالای موجودی پرونده با نیرو‌های شاغل و همچنین خالی بودن بسیاری از پست‌ها در حوزه‌های قضایی، پیگیری‌ها و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرفت که با ورودی نیرو‌های جدید اداری که مراحل گزینش و مصاحبه‌های آن‌ها در حال انجام است و همچنین اختصاص تعدادی قاضی به استان، بخشی از نیاز‌ها در آینده مرتفع خواهد شد.

او رسیدگی و تعیین تکلیف سریع پرونده‌های مانده از سال‌های قبل در برخی از شعب را خواستار شد وگفت: با تلاش قضات و کارکنان در تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن در ماه‌های گذشته، هنوز تعدادی از این پرونده‌ها در برخی از شعب موجود است که ضروری است سریعاً در دستور کار قرار گیرد.

او راه اندازی و بهره مندی از فن آوری‌های الکترونیک در قوه قضاییه را از توفیقات و فرصت‌های مهم ارزیابی و گفت: با اقدامات مثبت معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان امکان بهره مندی از ظرفیت دادرسی‌های الکترونیک در تمامی حوزه‌های قضایی سطح استان فراهم شده و شایسته است مدیران قضایی و قضات در استفاده حداکثری از این ظرفیت و امکانات آن و همچنین در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و ظرفیت نهاد‌های ارفاقی و تأسیسات حقوقی بیشترین بهره مندی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری از مشارکت خوب تمامی حوزه‌های قضایی در جشن گلریزان که همچون سال‌های گذشته باعث پیشتازی و درخشش استان اصفهان در این امر خیر در سطح کشور شد تقدیر کرد.

نظر شما