شناسهٔ خبر: 54034992 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

استقلال در چه صورتی امشب قهرمان می‌شود؟

استقلال در حساس‌ترین بازی هفته بیست وهفتم به مصاف فولاد در اهواز می‌رود.

صاحب‌خبر -

 هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز و امشب پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین بازی هفته، تیم‌های فولاد و استقلال در اهواز به مصاف هم می‌روند. حساسیت این بازی وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم ممکن است سرنوشت قهرمانی مشخص شود.

اگرچه هنوز تا پایان رقابت‌های لیگ برتر ۴ هفته (با احتساب بازی‌های این هفته) باقی مانده و فاصله دو تیم استقلال و پرسپولیس ۶ امتیاز است، ولی بسته به شرایطی ممکن است استقلال همین امشب قهرمان لیگ شود و به طلسم قریب به ۱۰ ساله‌اش در فوتبال ایران پایان دهد. قهرمانی امشب استقلال البته به دلایل متعددی بستگی دارد، ولی روی کاغذ و با توجه به بیانیه جدیدی که سازمان لیگ منتشر کرده شدنی است.

به هر روی، استقلال امشب احتمالا قهرمان می‌شود اگر خودش در اهواز فولاد را شکست دهد و پرسپولیس به سپاهان ببازد. در این صورت فاصله امتیازی دو تیم ۹ امتیاز می‌شود و اگر استقلال هر سه دیدار باقی مانده را ببازد و پرسپولیس برنده شود باز هم طبق بیانیه جدید سازمان لیگ، این استقلال است که قهرمان لیگ می‌شود. سازمان لیگ یکی دو روز گذشته بیانیه به نسبت مبهمی را روی خروجی سایتش گذاشته و تعیین کرده تیم‌ها در صورت برابری امتیاز به چه صورت در جدول رده‌بندی قرار می‌گیرند.

 

در بخشی از این خبر در مورد روش قرار گرفتن تیم‌ها در جدول رده‌بندی در صورتی که با هم‌امتیاز شده باشند، آمده است: «ابتدا بیشترین امتیاز به دست آمده در مسابقات بین دو یا چند تیم هم‌امتیاز لحاظ می‌شود. سپس تفاضل گل بیشتر در بین دو یا چند تیم هم‌امتیاز، تیم‌هایی که در رتبه بالاتر قرار می‌گیرند را مشخص می‌کند و در انتها بیشترین گل زده به دست آمده در مسابقات بین دو یا چند تیم هم‌امتیاز رتبه تیم‌ها را تعیین خواهد کرد».

هرچند در این بخش صراحتا به گل زده در خانه حریف اشاره نشده، اما در ادامه تبصره‌ای آمده است مبنی بر اینکه: «در کلیه حالت‌های رقابت رودررو برای دو تیم، احتساب نتایج رودررو بر اساس مندرجات آورده شده در ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرائی مسابقات خواهد بود». این ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی است که قید می‌کند در بازی‌های پلی‌آف در صورت تساوی امتیاز، گل زده در خانه حریف ملاک خواهد بود.

استقلال در چه صورتی امشب قهرمان می‌شود؟



حالا اینجاست که استقلال می‌تواند اگر دو شرط بالا یعنی خودش ببرد و پرسپولیس ببازد جشن قهرمانی بگیرد. به گزارش فرارو، استقلال در دیدار رفت دربی که خودش میزبان بوده صفر – صفر کرده و در بازی برگشت یک – یک مساوی کرده است. این نتیجه مساوی با گل زده استقلال در خانه حریف همراه بود که طبق ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی یعنی برتری استقلال در بازی‌های رودررو.

 

نظر شما