شناسهٔ خبر: 54030951 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پیگیری خرید ۶۳۰ واگن از چین | ۲ هزار و ۵۰۰ واگن نیاز اصلی خطوط مترو تهران است

زاکانی در آیین رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس گفت: برای حل مشکل مترو، قرارداد تأمین ۶۳۰ واگن با چین و ۴۲۰ واگن تولید داخل دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، آیین رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس، سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی برگزار شد. علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از آیین رونمایی از بخش‌های مختلف سامانه ۱۳۷ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت. او همچنین در این بازدید به تماس چند تن از شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ پاسخ داد.

زاکانی شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی و استفاده از ظرفیت هلال احمر و اورژانس در مواقع مشکل در تردد قطارها و خرابی واگن‌ها توضیح داد: ۷ خط فعال مترو هزار و ۵۰۰ واگن دارد که نیاز اصلی این خطوط ۲ هزار و ۵۰۰ واگن است.

او با تأکید بر این موضوع که از هزار و ۵۰۰ واگن فعال نیز دو سوم آن نیاز به بازسازی دارد، گفت: بنابراین تعداد واگن‌ها کم و همین تعداد نیز فرسوده هستند. در سال‌های گذشته به انبارها توجه نشد و ظرفیت بخشی از اقلام در انبارها صفر بود، بر همین اساس ۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران این کمبود قرارداد بسته‌ایم.

براساس گفته شهردار تهران«برای حل مشکل مترو، قرارداد تأمین ۶۳۰ واگن با چین و ۴۲۰ واگن نیز با داخل کشور دنبال می‌شود، اما حل این موضوع در مدت کوتاه میسر نیست، رفع این مساله به ۱۸ ماه تا ۴ سال زمان نیاز دارد. این قراردادها پیگیری می‌شود و برای اورهال و بازسازی در حال انعقاد قرارداد هستیم.»

زاکانی تأکید کرد:هلال احمر و اورژانس نیز در بحث حمل و نقل نمی‌توانند کاری انجام دهند اما می‌توانیم از خدمات مرتبط با آنها استفاده کنیم. امسال نیز در بخش اتوبوس ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان موجود اضافه می‌شود، در واقع پنج هزار دستگاه اتوبوس کمبود داریم که باید جبران شود.

نظر شما