شناسهٔ خبر: 54030683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین وضعیت آب‌وهوا در استان اردبیل اعلام شد

گروه استان‌ها - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو رخداد تندباد لحظه‌ای، رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و رعد و برق و نیز جوی نسبتا ناپایدار با کاهش دمای هوا در استان ادامه‌دار خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتاً پایدار طی امروز و فردا(شنبه و یکشنبه 24 و 25 اردیبهشت) در غالب مناطق استان است.

وی افزود: بر این اساس آسمان استان طی مدت مذکور غالباً صاف تا نیمه ابری خواهد بود و ضمناً تا روز دوشنبه شاهد وزش باد جنوبی(گاهی تند) خواهیم بود که موجب افزایش نسبی دما بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: طی روز دوشنبه(26 اردیبهشت) با توجه به گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو رخداد تندباد لحظه‌ای، رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و رعد و برق(در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه) در ساعات بعد از ظهر و عصر پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (27 و 28 اردیبهشت) با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دمای هوا، همچنان جو استان نسبتاً ناپایدار خواهد بود.

وی اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده ضمن پایداری شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت؛ هر چند در ساعات بعدازظهر و عصر در مناطقی از استان (بویژه مناطق شمالی و مرکزی) وزش باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از حوالی ظهر دوشنبه(26 اردیبهشت) با ورود سامانه ناپایدار جوی ضمن وزش باد تند تا نسبتاً شدید، آسمان استان بتدریج ابری شده و در مناطقی از استان رگبار باران را شاهد خواهیم بود. این سامانه بارشی قبل از ظهر سه شنبه (27 اردیبهشت) از استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/144/س

نظر شما