شناسهٔ خبر: 54029841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حسینی:

برنامه هفتم توسعه را پیش از لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارسال می‌کنیم

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: تلاش داریم تا برنامه هفتم توسعه را پیش از ارسال لایحه بودجه به مجلس ارسال کنیم تا بتوانیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کشور را بر مبنای آن تدوین کنیم.

صاحب‌خبر -

  به گزارش ایلنا، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در رابطه با زمان ارسال لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه از سوی دولت به مجلس و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع، گفت: دولت قبل، برنامه ششم را به نحوی تدوین کرد که تنها شامل یک سری احکام بود و با وجود تذکر مجلس اما اقدامی در جهت اصلاح نکرد، بنابراین نمایندگان در آن زمان با اخذ مجوز از مقام معظم رهبری شروع به تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کردند.

وی تصریح کرد: البته بنیه کارشناسی نمایندگان در این زمینه نسبت به دولت کمتر است زیرا دولت در کل کشور از روستاها، بخش‌ها تا بخش‌های بزرگتر نیروهایی را دارد و نسبت به جامعه اشراف و آشنایی بیشتری دارد و براین اساس تدوین برنامه‌های پنج ساله توسعه برعهده دولت قرار داده شده است. دولت سیزدهم نیز دارای طرح و برنامه‌های متعددی است و در این راستا سند تحول خود را در ۳۷ محور و برنامه تدوین و ابلاغ کرده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس عنوان کرد: تمامی چالش‌ها و راهکارها برای دستیابی به وضع مطلوب و وظایف دستگاه‌ها در این سند تحول کاملا مشخص شده است. دولت‌ها گاهی دچار روزمرگی می‌شوند اما دولت سیزدهم نگاه بلند مدتی برای اتخاذ تصمیمات و رویکردها دارد. در این راستا ستادی برای نظارت بر نحوه اجرای سند تحول در دولت تشکیل شده است و نسبت به روند اجرایی آن گزارش‌های لازم را به رئیس جمهور ارائه می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه سند تحول می‌تواند مبنای تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه شود، بیان کرد: اکنون سازمان برنامه و بودجه موظف شده تا شش برنامه پنج ساله گذشته را با حضور کارشناسان متعدد آسیب‌شناسی کند و گزارش کاملی را به دولت ارائه کند. تلاش ما تدوین برنامه‌ای مفید با قابلیت اجرا در کشور است.

وی افزود: برای تدوین نهایی برنامه هفتم توسعه هنوز منتظر ابلاغ سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم، اکنون در مجمع تشخیص در حال بحث و بررسی روی این موضوع هستند و هر زمان به دولت ابلاغ شد، ما براساس آن برنامه پنج ساله هفتم توسعه را تدوین و به مجلس ارسال خواهیم کرد. مسلماً مجلس با دغدغه و اهتمامی که دارد، لایحه دولت را بررسی خواهد کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تأکید کرد: تلاش داریم تا برنامه هفتم توسعه را پیش از ارسال لایحه بودجه به مجلس ارسال کنیم تا بتوانیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کشور را بر مبنای آن تدوین کنیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما