شناسهٔ خبر: 54029270 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران رونمایی شد/مشکل مترو فرسودگی و کمبود واگن

سیدمیثاق اختر

صبح امروز (شنبه) با حضور شهردار تهران و جمعی از مسیئولین شهری سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ پلاس رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در آیین رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس، سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی از بخش‌های مختلف سامانه ۱۳۷  بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این سامانه قرار گرفت. 

وی همچنین در این بازدید به تماس چند تن از شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ پاسخ داد. 

شهردار تهران در این بازدید در جمع خبرنگاران درباره موصوع تماس‌های پاسخ داده شده گفت: موضوع دو تماس اول ساخت و ساز بود و نگاه این بود که ممکن است این ساخت وسازها جواز نداشته باشند و اذیت و آزاری که این ساخت و سازها ایجاد می کردند. 
دیگر تماس نیز درباره درخواست برای برداشتن جدول و گذاشتن نرده در یکی از معابر بود. 

۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران کمبود وضعیت حمل و نقل عمومی

 وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی و استفاده از ظرفیت هلال احمر و اورژانس در مواقع مشکل در تردد قطارها و خرابی واگن‌ها، توضیح داد: ۷ خط فعال مترو ۱۵۰۰ واگن دارد که نیاز اصلی این خطوط ۲۵۰۰ واگن است ضمن اینکه از  ۱۵۰۰ واگن فعال نیز دو سوم آن نیاز به بازسازی دارد، بنابراین هم واگن کم است و هم فرسوده است، علاوه بر این در گذشته راجع به  انبارها نیز تمهید ینشده و ظرفیت بخشی از اقلام در انبارها صفر بود. برهمین اساس۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران این کمبود قرارداد بستیم.  

مشکل مترو فرسودگی و کمبود واگن است

زاکانی افزود: در واقع مشکل مترو فرسودگی و کمبود واگن است که در این باره قرارداد تامین ۶۳۰ واگن با چین و ۴۲۰ واگن نیز با داخل کشور دنبال می شود اما با این حال موضوع مترو مربوط به یک ماه نیست؛ بلکه حل این مساله ۱۸ ماه تا ۳ یا ۴ سال طول می کشد؛ این قراردادها دنبال می شود و برای اورهال و بازسازی در حال انعقاد قرارداد هستیم؛  هلال احمر و اورژانس نیز در بحث حمل و نقل، کاری نمی توانند بکنند ولی می توانیم از خدمات مرتبط با آنها استفاده کنیم؛ در بخش اتوبوس نیز امسال ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان موجود اضافه می شود، در واقع پنج هزار دستگاه اتوبوس کمبود داریم که باید جبران شود.

انتهای پیام

نظر شما