شناسهٔ خبر: 54028507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش همکاری‌های ایران و عراق در اربعین حسینی

استاندار تهران در دیدار با استاندار کربلا از افزایش همکاری‌های میان ایران و عراق در اربعین حسینی علیه السّلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شامگاه جمعه 23 اردیبهشت‌ماه، نصیف الخطایی استاندار کربلا و محسن منصوری استاندار تهران با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. در حاشیه این دیدار محسن منصوری استاندار تهران ضمن خوش‌آمدگویی به همتای عراقی خود و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار کرد: بیشترین مسافر خارجی که به تهران می‌آید از کشور عراق است و امیدواریم این نشست باعث تحکیم روابط بین دو کشور و دو استان تهران و کربلا باشد.

وی افزود: همیشه قدردان مهمان‌نوازی مردم عراق به‌ویژه کربلا هستیم و در مراسم اربعین، استان تهران معین شهر نجف است. امسال ضمن ایفای نقش قبلی در شهر نجف، پشتیبانی ویژه‌ای در مراسم اربعین از شهر کربلا به‌عمل خواهد آمد.

منصوری تأکید کرد: یکی از پیشنهادات ما تشکیل و تأسیس یک شرکت اقتصادی مشترک بین تهران و کربلا در زمینه گردشگری است؛ چراکه تهران از نظر جاذبه‌های گردشگری مذهبی، طبیعی و گردشگری سلامت و سیاحت ظرفیت‌های زیادی دارد؛ در کربلا نیز به‌دلیل اماکن مذهبی این جاذبه وجود دارد و راه‌اندازی این شرکت می‌تواند این روابط را تسهیل کند.

استاندار تهران ادامه داد: 70 درصد گردش مالی کشور در تهران متمرکز است و آمادگی داریم پروژه‌های اقتصادی را در عراق اجرا کنیم و متقابلاً آماده سرمایه‌گذاری عراق در تهران هستیم که مقدمه این اتفاقات می‌تواند برپایی نمایشگاه‌های تجاری در تهران و کربلا باشد.

منصوری با بیان اینکه تهران امکانات زیادی در خدمات فنی و مهندسی دارد، گفت: در تمام زمینه‌های حوزه فنی و مهندسی آمادگی همکاری داریم؛ همچنین در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های جدید نیز تهران یک قطب علمی در این زمینه است. همکاری در راستای تسهیل زیارت دیگر موضوعی است که هرچقدر آن را گسترش دهیم به نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع) کمک کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، در این دیدار نصیف الخطایی استاندار کربلا ضمن تشکر و قدردانی برای دیدار و دعوت همتای خود در تهران و گرامیداشت یاد دو شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: تجربه در بازسازی و سازندگی بسیار پربار و ارزنده است و تهران سوابق بسیار خوبی در این زمینه دارد و بدون شک این دیدارها ثمرات بزرگ و ارزنده‌ای برای ادامه همکاری‌ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استانداری کربلا به‌دلیل ورود زیاد زائران به این استان فراتر از جغرافیا و منطقه‌اش است، اظهار کرد: سالانه 70 میلیون زائر وارد این شهر می‌شود و بدون شک همکاری‌هایی که در عرصه‌های اعتقادی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد، می‌تواند افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها:

نظر شما