شناسهٔ خبر: 54021612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استانداری گیلان: هیچ افزایش قیمتی بالاتر از نرخ مصوب قابل قبول نیست

استاندار گیلان عصر امروز با تأکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی بالاتر از نرخ مصوب، قابل قبول نیست، گفت: نظارت‌ و اهتمام کافی به توزیع کالا در همه نقاط استان باید مستمر باشد و در کنار آن برخورد قاطع و قانونی با فرصت‌طلبان، سودجویان و مخلان تعادل بازار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز (جمعه) در جلسه فوق‌العاده کمیته اقدام مشترک و ستاد تنظیم بازار با تأکید بر اینکه مردم در زمینه تأمین، توزیع و نظارت کافی نگرانی نداشته باشند، اظهار کرد: مردمی کردن اقتصاد، توزیع عادلانه یارانه‌ها و بهبود وضعیت معیشت مردم که از منویات مقام معظم رهبری بوده، از اهداف جدی دولت سیزدهم و مورد تأکید رئیس‌جمهوری است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمت بالاتر از نرخ مصوب کالاهای اعلام شده پذیرفتنی نیست، افزود: به اندازه کافی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم استان موجود است و در تأمین کالاهای پرمصرف هم مشکلی نیست بنابراین باید توزیع مناسب و نظارت کافی در همه مناطق گیلان مد نظر باشد.

استاندار گیلان با بیان میدواری اینکه قطعاً مردم ایران شهد شیرین اجرای اقتصاد اسلامی توسط دولت اسلامی، مردمی و انقلابی را می چشند، بیان کرد: صیانت از سفره و سلامت مردم و عدالت در توزیع یارانه ها و منابع و نیز توجه به زنجیره تولید تا مصرف ، بسیار حائز اهمیت است.

به گفته عباسی مدیران و مسؤولان باید به صورت میدانی در کنار مردم و پای کار آنان در همه زمینه ها بویژه اجرای صحیح مردمی کردن اقتصاد باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان استمرار اهتمام جدی مسؤولان نهادهای اقتصادی، اعضای ستاد تنظیم بازار استان و همراهی دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و امنیتی برای برخورد با فرصت‌طلبان، مخلان بازار و سودجویان در جهت ایجاد فضای آرامش برای هم استانی ها و نا امن کردن فضا برای سودجویان را مورد تأکید قرار داد. 

عباسی با تأکید بر تشدید نظارت و بازرسی دستگاه‌های متولی با کمک بسیج اصناف در همه نقاط استان گیلان بیان کرد: برخورد جدی با محتکران، کم‌فروشان و گران‌فروشان را در دستور کار قرار دهید و با سودجویان و مخلان بازار، بدون اغماض برخورد کنید.

وی مردمی کردن اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت سیزدهم را کاری ارزشمند و شجاعانه و از مطالبات به حق ملت طی سالیان اخیر برشمرد که با همراهی قوا و اقشار مردم به خوبی به ثمر می‌نشیند.

به گفته عباسی، اقتصاد اسلامی و مردمی، موجب رونق فضای کسب و کار، افزایش سطح و بهره وری تولید، توسعه و رضایت مندی زنجیره تولید تا عرضه و مصرف می‌شود.

استاندار گیلان اجرای صحیح مردمی کردن اقتصاد را کارنامه عملکردی مناسب دولت سیزدهم و نظام اسلامی ایران خواند و گفت: به عنوان نماینده دولت و خدمتگزار مردم در گیلان، اجازه نخواهم داد هم استانی‌ها آسیبی ببینند و باید شرایط کنونی به شرایطی مطلوب که برای مردم ملموس و رضایتمندی آنان را در پی داشته باشد، تبدیل شود.

در این جلسه مدیران عضو کمیته اقدام مشترک و ستاد تنظیم بازار استان گیلان گزارشی از اقدامات حوزه فعالیت خود ارائه کردند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظر شما