شناسهٔ خبر: 54021513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

واکنش روسیه و آلمان به بازداشت مورا در بازگشت از تهران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین اعتراض خود نسبت به بازگشت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در فرودگاه فرانکفورت در بازگشت از تهران را ابراز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، "میخائیل اولیانوف" نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: اگر با مقامات بالا رده اتحادیه اروپا این‌چنین رفتار شود، آن وقت عامه مردم باید چه انتظاری داشته باشند؟ بیایید امیدوار باشیم که این تنها سوء تفاهمی باشد که دیگر تکرار نمی‌شود.

 انریکه مورا سه شنبه شب برای دیدار با مقامات وزارت خارجه کشورمان در سفری دو روزه به تهران سفر کرده بود.

وی صبح امروز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: توسط پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل، که از تهران برمی‌گشتم، بدون هیچ توضیحی بازداشت شدم. یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. پاسپورت و گوشی هایم را ضبط کردند.

مورا پس از ساعتی در توییت دیگری نوشت: نوشت: همین حالا به همراه دو تن از همکارانم - سفیر اتحادیه اروپا در سازمان‌ ملل در وین و رئیس بخش ایران سرویس اقدامات خارجی اروپا - آزاد شدم. ما به دور از یکدیگر نگه می‌داشتند. آن‌ها حاضر نشدند تا توضیحی درخصوص آنچه که نقض کنوانسیون وین به نظر می‌رسد، ارائه دهند.

توضیح آلمان درخصوص بازداشت مورا پس از بازگشت از تهران

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان روز جمعه اعلام کرد که پلیس این کشور در رابطه با حادثه پیش آمده با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت از تهران بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

این سخنگوی وزارت کشور آلمان در ادامه به خبرنگاران گفت: چیزهای زیادی می‌توانند دلیل این حادثه باشند، از جمله مسائل مرتبط با پرواز و یا مسیر سفر و حادثه پیش آمده ممکن است لزوما به خود شخص ارتباطی نداشته باشد.

نظر شما