شناسهٔ خبر: 54021105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیپلمات اروپایی: موانع دشواری بر سر راه توافق با ایران وجود دارد

یک خبرنگار آمریکایی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت، همچنان موانع دشواری بر سر راه رسیدن به توافق با ایران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لورنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ارزیابی یک دیپلمات ارشد اروپایی از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و توافق با ایران را منتشر کرد.

نورمن در پیامی توئیتری به نقل از یک «دیپلمات ارشد اروپایی با دیدگاهی واقع‌بینانه‌تر» از وضعیت توافق با ایران نوشت:‌ «ما همچنان موانع دشواری بر سر راه رسیدن به توافق داریم».

این خبرنگار آمریکایی به نقل از دیپلمات ارشد اروپایی افزود: «اما گفت‌وگوی طولانی و صریح با طرف ایرانی نشان داد که آن‌ها متعهد هستند».

 او در ادامه نوشت: «البته آمریکایی‌ها نیز متعهد هستند. بنابراین هنوز راه برای غلبه بر این مشکلات باز است و این همان چیزی است که در حال کار بر روی آن هستیم».

ارزیابی این دیپلمات ارشد اروپایی پس از آن صورت گرفته که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از ادامه پیدا کردن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد».

این مقام ارشد اروپایی با ابراز امیدواری نسبت به در دسترس بودن حصول توافق بین ایران و طرف‌های غربی در وین، اظهار داشت: «چشم‌انداز رسیدن به یک توافق نهایی وجود دارد». (جزئیات بیشتر)

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۳ اردیبهشت در توئیتی با اشاره به سفر«انریکه مورا» هماهنگ کننده گفتگوهای وین به کشورمان نوشت: «در توافق با آقای بورل، سفر آقای مورا به تهران و گفتگوهایش با همکارم آقای باقری، فرصت مجددی بود تا بر ابتکارات برای حل موضوعات باقیمانده مذاکرات وین متمرکز شویم».

‏وی افزود: «توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است، اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

نظر شما