شناسهٔ خبر: 54018742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

لاوروف: اتحادیه اروپا به بازیگری متجاوز تبدیل شده است

ایرنا

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به یک بازیگر متجاوز در عرصه بین الملل تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزیر خارجه روسیه پس از نشست وزیران خارجه کشورهای مستقل همسود گفت که با توجه به این مساله "بی ضرر" بودن تمایل اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا سوال برانگیز است.

روسیه با تغییر موضع خود درخصوص پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، حضور کی‌یف در اتحادیه اروپا را نیز مانند عضویت آن در ناتو می داند.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه موضع خود را در مورد چشم‌انداز عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا تغییر داده و اکنون عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا نمی‌تواند بخشی از یک توافق صلح با روسیه باشد.  

پولیانسکی توضیح داد: اگرچه در ابتدا مسکو نگران چشم‌انداز پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا نبود، اما آغاز درگیری‌های جاری و موضع بسیار خصمانه ضد روسیه از سوی بروکسل، موضع مسکو را تغییر داد.  

این دیپلمات روسیه ادامه داد: اظهارات جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه اوکراین باید در میدان نبرد پیروز شود و این واقعیت که اتحادیه اروپا به نهاد پیشرو در ارائه تسلیحات به اوکراین تبدیل شده است، موضع ما را تغییر داده است. موضع روسیه در مورد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در حال حاضر بیشتر شبیه ناتو است زیرا ما تفاوت زیادی بین آن‌ها نمی‌بینیم.  

پولیانسکی اذعان داشت که جنگ در اوکراین تشدید شده است و هم اکنون جایی برای دیپلماسی باقی نمانده است.

نظر شما