شناسهٔ خبر: 54017520 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش اولیانوف به رفتار پلیس آلمان با «انریکه مورا»

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به خبر ممانعت از ادامه سفر مورا در فرودگاه فرانکفورت پرسید: اگر با مقامات ارشد اتحادیه اروپا با گذرنامه دیپلماتیک چنین رفتار می‌شود، مردم عادی باید چه انتظاری داشته باشند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی به اقدام پلیس آلمان در ممانعت از ادامه سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در فرودگاه فرانکفورت واکنش نشان داد. 

وی در این خصوص نوشت: اگر با مقامات ارشد اتحادیه اروپا با گذرنامه دیپلماتیک چنین رفتار می‌شود، مردم عادی چه انتظاری باید داشته باشند؟ بیایید امیدوار باشیم که این یک سوءتفاهم موردی بود که دیگر تکرار نخواهد شد.

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در توییتی اعلام کرد پلیس آلمان در حالی که در مسیر بروکسل در بازگشت از تهران بوده، مانع ادامه سفر او شده است. وی در این خصوص نوشت: هیچ توضیحی داده نشد. (متوقف کردن) یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی‌هایم را گرفتند.

معاون «جوزپ بورل» سپس اعلام کرد: اکنون به همراه دو همکارم، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در وین و رئیس گروه ویژه ایران سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آزاد شده‌ایم. ما را جدا از هم نگه داشتند. از ارائه هرگونه توضیح در مورد آنچه که به نظر نقض کنوانسیون وین است، خودداری کردند.

به گزارش فارس، انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین روز چهارشنبه برای دومین بار در سال جدید شمسی در تهران حضور یافت و با «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. مورا شب قبل از عزیمت به تهران در توییتی با بیان این‌که «دوباره برای دیدار با علی باقری و دیگر مقامات ایرانی درباره مذاکرات وین و دیگر موضوعات راهی تهران هستم»، نوشت: کار بر روی رفع اختلافات باقیمانده در مذاکرات ادامه دارد.

بعد از سفر مورا به تهران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه پیدا کردن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در آینده نزدیک خبر داد. وی در این‌باره توضیح داد: مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد.

انتهای پیام/م

نظر شما