شناسهٔ خبر: 53964716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

علی صلاحی:

انسداد راه هشت روستا کلات بر اثر سیلاب

موج نیوز

فرماندار کلات بیان کرد: هم اکنون خدمات آب، برق و مخابرات در شهرستان برقرار و پایدار است اما باید توجه داشت خطوط انتقال آب شهرستان در حدود ۳۰۰ نقطه در معرض آسیب دیدگی از سیلاب قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی صلاحی فرماندار کلات در خبری اعلام کرد: در پی بارشهای اخیر شماری از راههای روستایی در این شهرستان مسدود شده بود که بسیاری بازگشایی شده اما راه هشت روستا و محله دامداری همچنان سیلابی و مسدود است.

صلاحی اضافه کرد: از بین رفتن یک پل در مسیر روستای ژرف در بخش زاوین دسترسی به چهار روستا در این منطقه را قطع کرده است و سیلاب همچنین راه ارتباطی مسیر مومن آباد را بسته است و دسترسی جاده ای به سه روستا در این منطقه وجود ندارد و بازگشایی مسیرهای مسدود نیازمند فروکش کردن سیلاب برای انجام عملیات بازگشایی مسیر است.

فرماندار کلات همچنین متذکر شد: مسیر سخت گذر "یکه توت" همچنان مسدود است و این راه کوهستانی هر چند تنها راه ارتباطی به یکی از محلات عشایری در بخش مرکزی نیست اما با توجه به بارشها و سخت گذر بودن این منطقه راه اصلی دسترسی ۷۰ خانوار عشایری محل  محسوب می شود.

وی تاکید کرد: سپاسگزار اقدامات ادارات راهداری و آب و فاضلاب شهرستان کلات  هستیم و فرسوده بودن ماشین آلات راهداری و عدم تناسب ماشین آلات موجود با شرایط سخت و کوهستانی منطقه موجب شده است سرعت خدمات رسانی این اداره در برابر سیلاب و بازگشایی مسیرها کاهش یابد.

فرماندار کلات یادآور شد: هم اکنون خدمات آب، برق و مخابرات در شهرستان برقرار و پایدار است اما باید توجه داشت خطوط انتقال آب شهرستان در حدود ۳۰۰ نقطه در معرض آسیب دیدگی از سیلاب قرار دارد.

صلاحی در خاتمه خاطرنشان کرد: یعنی با هر بارش شدید و با توجه به شیب منطقه و شدت یافتن روان آبها خطوط انتقال آب شرب در شهرستان به راحتی آسیب می بیند برطرف کردن این مشکل نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای اصلاح زیرساختهای موجود است. 

نظر شما