شناسهٔ خبر: 53918659 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نوداروس:

موسیقی زبان صلح روی کره خاکی ماست

نوداروس، خواننده بین المللی موسیقی ایران که در خارج از مرزهای کشورمان بیشتر شناخته شده است تا در کشور زادگاهش. او که قطعات پر مخاطبی در پلتفرم های جهانی داشته است؛ فصل جدیدی از فعالیت هایش را آغاز کرده و فکر اجراهای صحنه ای خود را در ذهنش می پروراند.

صاحب‌خبر -

با او به گفت و گویی کوتاه نشسته ایم.

نوداروس، از این اسم خاص شروع می کنیم و پس از آن به گذشته برویم، جایی که موسیقی برای شما شروع شد. معنی نوداروس و دلیل انتخابش را برای ما بگویید.

همیشه از یک شخصیت، خوب یا بد آدم‌ها برایم مهم نبود. چیزی که برایم حائز اهمیت بود شخصیت خود واقعی انسان ها بود و nudaros بر اساس مصاحبه ایی که با آقای Alfred munoz داشتم و در آن اشاره کردم به شخصیت خود واقعی انسان ها یا همون reality personality بدون نقاب بودن است و بحث بعدی وقتی محدودیت هایی برای هر انسان حاکم باشد این باعث می شود و آزاد و رها نباشند این باعث می شود تغییر چهره یا نقاب و چند شخصیتی در افراد شکل گیرد و به نظر من انسان ها با آزادی بیان، تفاوت مهم‌ترین آن آزادی داشتن و اختیار که با وجود آن به کمال می‌رسند و رشد می کنند .

 

رشته تحصیلی شما موسیقی ست؟ چطور وارد این عرصه شدید؟

زمانیکه که ۱۰ سال پیش به اسپانیا برای فوق لیسانس م اقدام کردم؛ چیزی که متوجه شدم موسیقی جدا از غذای روح، اتحاد و همبستگی رو بین انسان ها افزایش می‌دهد و از آنجایی که موسیقی های اسپانیایی برای ما ایرانیان خوش رنگ تر صدا می کند. از طرفی بخاطر برخورد خوب و گرم و صمیمی آنها که با ملیت های مختلف از جمله کشورهای انگلیسی زبان و مخصوصا بخاطر تاریخ معاصر شان، عربی زبان ها ارتباط برقرار کردن ، گفتم چه بسا خیلی خوب هست که فارسی هم توفیق این زبان شیرین شود.

البته که خانم yasmin leviخواننده مشهور، موزیک بانو هایده به نام سوغاتی رو به مدل اسپانیایی پیشتر خواندن، منم به نوبه خود سعی می کنم ارتباط بهتری را در این فضا داشته باشم و نشون بدم کشور من ایران، کشور صلح با تمام جهانیان هست و بحث صرفا اسپانیایی نیست بلکه تمام کره زمین. از نظر من  موسیقی زبان صلح روی کره خاکی ما می باشد.

 

در این مسیر نا امید هم شده اید؟ الگوی شما در این راه پر پیچ و خم؟

قطعا وقتی کاری را آدم می خواهد شروع کند با جملات نه نه نمیشه و خیلی جملات منفی رو به رو میشود

مخصوصا دنیای هنر که بیشتر با رانت بازی ‌خیلی چیزا آدم باهاش مواجه میشه. واقعا انگیزه رو میگیرد ولی خب با پشتکار و وقت و حمایت دوستان می تواند که نتیجه بخش باشد و تنها الگوی من برای رسیدن به موفقیت وجود پدیده ایی به اسم راز هست که بهش ایمان دارم.

 

نظرتان در مورد موسیقی ایرانی و مارکت داخل کشور؟

هر هنرمندی در هر سبک و استایل خودشون برای من قابل احترام هستند. فقط امیدوارم در کشور ما به هنرمندانی عزیزمون بیشتر بها داده بشود و تنها بها دادن به این نباشد که یه سنگ قبر مجانی در اختیارشون قرار بدهند.

به قول پدر بزرگ عزیزم استاد سید جمال پاکنژاد که دکترای افتخاری از میراث فرهنگی داشتند و در قسمت بهشت زهرا آرامش گرفتند می گفتند:  هنرمند با بها دادن با زنده بودن با آرامش داشتن می تواند خلق اثر کند.

که خب واقعا جمله تامل بر انگیزی هست.

 

نمی خواهید فارسی بخوانید؟

مارکت کار من زبان اسپانیایی و انگلیسی هست و وقتی زبان international باشه بهتر ارتباط برقرار می کنند

منتها دو تا موزیک فارسی اسپانیایی با دوست عزیزم Rafi هم خوندم که در اکثر جاهای دنیا بازخورد خوبی داشت و در نظر دارم موزیک های ایرانی هم بیشتر تولید کنم.

 

جدای از تولید قطعات با کیفیت، در تولید محتوای مناسب و مدیریت سوشیال مدیا، برندینگ، وبسایت و... برنامه ای دارید؟ در این موارد کم فروغ بودید.

بله متاسفانه من زیاد اهل حاشیه و سوشیال مدیا نیستم و بیشتر تمرکزم روی ساخت موزیک خوب هست که خب به قول عزیزی که می گفت وقتی موزیک خوب داشته باشی با اینکه اسپانسر از امریکا داری و کسی گوش نده یا نشناسنت چه فایده دارد؟! واقعا درسته که باید سعی کنم به کمک دوستان تو این عرصه هم فعالیتم رو بیشتر کنم  .

 

پتانسیل موزیک های شما برای ساخت موزیک ویدیو نیز بالاست، تصمیم بر کار تصویری ندارید؟

بله در نظر دارم منتها بخاطر به سری محدودیت ها امکان ساخت ویدیو و بازخورد آینده آن برایم شک و شبه دار هست.که اگه برای خودمم این مجهول حل میشد باور بفرمایید که خوشحال میشدم.

 

برنامه تولید و پخش قطعاتتون در سال جدید چگونه خواهد بود؟

توی مارکت خارجی که دست اسپانسر هست که در پخش در اسپاتیفای، اپل میوزیک، ساندکلود و تمام پلتفرم های جهانی انجام می شود و در دسترس همگان می باشد.

 

 

 

 

حرف آخر

به مردم عزیز و دوست داشتنی می گویم هنرمند زندست با حمایت شما. موزیک ۳ دقیقه ایی برای شما دو ماه طول می کشد ساخته بشود. یک فیلم ۲ ساعته می تواند ۲ سال بلکه بیشتر زمان بگذره و ساخته بشود. نقاشی و….

زمان زیادی میبرد. بیایم کنار هم با همه اختلاف نظرها و تضاد ها کنار هم باشیم، قضاوت نکنیم و سطح سوادمان را بیشتر کنیم. بعد بپردازیم به اینکه چه موزیکی خوب هست یا بد چه فیلمی خوب هست یا بد  و…

به امید اینکه بتونیم همگی دست در دست هم باعث افتخار هم باشیم و با همه تضاد ها برای هم محترم و بهترین باشیم.

 

نظر شما