شناسهٔ خبر: 53918138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

انصارالله یمن: ریاض درباره آتش بس جدی نیست/ تصمیم‌گیرنده اصلی، آمریکاست

خبرگزاری ایسنا

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان به آتش بس پایبند نیست و حملات و نقض‌هایش ادامه دارد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

 علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن خاطرنشان کرد، عربستان جدی نیست و این کشور در خصوص آتش بس طفره‌روی و فریبکاری می‌کند.

به گزارش سایت المیادین، وی درادامه افزود، عربستان قدرت تصمیم‌گیری ندارد و آمریکا در دریای سرخ حضور دارد و تصمیم‌گیرنده اصلی آمریکا است.

القحوم همچنین تصریح کرد، آمریکا در سایه آتش بس انسانی و نظامی در یمن، در امتداد سواحل دریای سرخ دست به تحرکاتی زده است که با ادعای واشنگتن در خصوص حمایتش از آتش بس تناقض دارد..

وی همچنین تأکید کرد: عربستان مسئول هرگونه پیامد پایبند نبودن به آتش بس است و ما در قبال نقض آتش بس دست بسته و بی‌تفاوت نخواهیم نشست.

القحوم همچنین اظهار داشت، عربستان در مسیر بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا، بندر الحدیده و پرونده اسرا مانع‌تراشی می‌کند و به ارتکاب جنایت‌های خود علیه ملت یمن ادامه می‌دهد.

پیشتر محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در این کشور تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور از موضع قدرت و مسؤولیت به خویشتن‌داری و آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متعهد هستند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن پیشتر اعلام کرده بود، تداوم اقدامات خصمانه می‌تواند آتش بس انسانی و نظامی را تضعیف کند؛ آتش بسی که اساسا با عدم اجرای مفاد آن در مورد بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا و تسهیل ورود کشتی‌هایی که به سمت بندر حدیده می‌آیند، مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی همچنین نسبت به فروپاشی آتش بس دو ماهه سازمان ملل در یمن در پی نقض حریم هوایی استان حجه در غرب یمن توسط پهپاد سعودی هشدار داد.

سازمان ملل از روز نخست ماه مبارک رمضان آتش‌بس دو ماهه در یمن اعلام کرده که این مدت قابل تمدید است اما تاکنون ائتلاف متجاوز عربی بارها این آتش بس را نقض و از اجرای تعهدات خود شانه خالی کرده است.

نظر شما