شناسهٔ خبر: 53903262 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امیکرون مانند انواع قبلی ویروس کرونا مرگ‌بار است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که امیکرون به اندازه انواع قبلی ویروس کرونا، مرگ‌بار و وخیم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی میزان خطرناک بودن سویه امیکرون ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۱۳۰ هزار بیمار مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر در دوره‌های مختلف شیوع ویروس کرونا یکسان بوده است.

انتظار می‌رود که این مطالعه مورد داوری همتا قرار بگیرد؛ اما نتایج ارائه شده از لحاظ شاخص‌های متغیری مانند وضعیت واکسیناسیون، پیش‌بینی خطر مرگ‌ومیر طی یک سال پس از بستری شدن در بیمارستان تنظیم شده است. چندین مطالعه که در کشورهای مختلف مانند آفریقای‌جنوی، اسکاتلند، بریتانیا و کانادا انجام شده، نشان داده بود که امیکرون باعث بروز نوع شدید بیماری نمی‌شود.

محققان معتقدند که این پژوهش‌ها ممکن است محدودیت‌هایی مانند دست‌کم‌گرفتن تعداد بیماران واکسینه شده در موج‌های اخیر کرونا و مجموع مبتلایان را داشته باشد؛ زیرا مجموع مبتلایان تعداد بیمارانی را که تست‌های خانگی انجام می‌دهند، دربرنمی‌گیرد. این نتایج زمانی منتشر می‌شود که زیرسویه جدید امیکرون به نام BA.2 با سرعت بیشتری نسبت‌به زیرسویه‌های قبلی در حال گسترش بوده و ممکن است طی چند هفته آینده به سویه غالب در آمریکا تبدیل شود.

نظر شما