شناسهٔ خبر: 53891476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ابوترابی فرد، امام جمعه تهران: سیاست منهای عدالت در تفکر انقلابی امیرالمومنین هیچ معنایی ندارد

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر مدیران و مقامنات ارشد کشور به سنن الهی پایبند نباشند لدنه جامعه رابطه اش با واجبات سست می شود و به همین دلیل بر مبنای فرمان امام علی مالک اشتر باید در واجبات و مستحبات پیشگام باشد و بر این مبنا باید مراقب کلمات و تصمیمات خود باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، ا​امام جمعه موقت تهران گفت: علی(ع) بعد از تبیین اهداف کلیدی حکمرانی، مالک اشتر را به تقوا توصیه می‌کنند و بر این مبنا فرمان می دهند که مدیران باید آراسته به تقوا باشند و سیاست منهای عدالت در تفکر انقلابی امیرالمومنین هیچ معنایی ندارد.

 حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز(۱۶اردیبهشت ماه) که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: نظریه دولت در اندیشه دینی و اسلامی آکنده از ارزش‌های اخلاقی و انسانی و دارای ساختار و هندسه اختصاصی خویش است.

وی افزود: مبنای اندیشه سیاسی امیرالمومنین(ع) قوانین مبتنی بر‌ آموزه‌های وحیانی است و از نگاه علی(ع)دو آرمان والا از حکمرانی و سیاست‌ورزی یعنی فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت و پاسخ به نیازهای مادی و معنوی انسان‌ها و توسعه انسانی و ساخت کشوری مدرن با زیباترین و کارآمدترین زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت در پرتو آراستگی مدیران ارشد و میانی به عدالت و تقوا و اراده آنها برای فهم معارف قرآن و عترت و آراستگی به آن تحقق خواهد یافت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: علی(ع) بعد از تبیین اهداف کلیدی حکمرانی، مالک اشتر را به تقوا توصیه می‌کنند و بر این مبنا فرمان می دهند که مدیران باید آراسته به تقوا باشند و سیاست منهای عدالت در تفکر انقلابی امیرالمومنین هیچ معنایی ندارد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه آنچه اوامر الهی را بر هر مسئله دیگری ترجیح می‌دهد نماد تقوا است، خاطرنشان کرد: چنین انسانی می تواند در نظام اسلامی مدیر باشد.

وی با بیان اینکه اگر قرآن مبنا شد هیچ تصمیم‌گیری بدون پشتوانه علمی اتخاذ نمی‌شود و سخن بدون پشتوانه علمی شنیده نمی‌شود،‌ تصریح کرد: اگر مدیران و مقامنات ارشد کشور به سنن الهی پایبند نباشند لدنه جامعه رابطه اش با واجبات سست می شود و به همین دلیل بر مبنای فرمان امام علی مالک اشتر باید در واجبات و مستحبات پیشگام باشد و بر این مبنا باید مراقب کلمات و تصمیمات خود باشیم.

وی تاکید کرد: تمام اقتدار جمهوری اسلامی دستاورد ارتباط نزدیک مسئولین و مردم در قرآن و عترت در حوزه هایی است که اقتدار آفریده اند. در عرصه هایی که امت اسلامی در اریکه قدرت قرار دارد دستاورد قانونمداری و مدار گرفتن فرامین الهی است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهیم باید تلاش کنیم رابطه خود را با وحی مستحکم کنیم و هر قدر این رابطه استحکام شود راه برای عزت و سعادت جامعه فراهم می شود و اگر فاصله بگیریم محصولش کاهش اقتدار و افزایش مشکلات اقتصادی و فرهنگی و سیاسی است و باید برای حل مشکلات اقتصادی دانش و علم را مبنای کار خود قرار بدهیم.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما