شناسهٔ خبر: 53843786 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشویق به درج پی. دی. او روی گیاهان دارویی؛

منشاء تولید را قید کنید، ۲۰ درصد گرانتر بفروشید

تولیدکنندگان محصولات گیاهان دارویی، درصورت درج منشاء تولید محصول، می‌توانند قیمت آن را ۲۰ درصد افزایش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین زینلی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بيان اينکه به دنبال فعال کردن نشان «PDO» روي محصولات اين عرصه هستيم، اظهار داشت: با درج اين نشان، محل و منشاء توليد و فراوري محصول مشخص مي شود و با این گواهی، ارزش محصول در بازار ۲۰ درصد از محصولی که فاقد این نشان است بیشتر خواهد بود.

به گفته مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، این گواهی به مصرف کننده و تجار مکان تولید و فرآوری آن را معرفی می‌کند.

زینلی با تاکید بر اینکه باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن پیش برویم، یادآور شد: دنیای امروز برای سلامت خود جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفته بنابراین تولید محصولات ارگانیک و سالم از سیاست‌های مهم در کشور‌های مختلف است.

وی ادامه داد: محوریت گیاهان دارویی بر پایه دریافت گواهینامه‌های معتبر بین المللی و تهیه محصولات کاملاً سالم استوار است و تنها راه برای فروش این محصولات در دنیا و جایگاه ثابت بازار بین‌المللی، داشتن گواهینامه‌های معتبر است.

انواع دمنوش ها، عصاره‌ها، ادويه، عرقیجات و اسانس‌های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی  از جمله محصولات گياهان دارويی هستند.

نظر شما