شناسهٔ خبر: 53790771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

بازتاب گسترده راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های جهان

ایران یکپارچه فریاد حمایت از فلسطین

صاحب‌خبر -
همزمان با برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای ایران، رسانه‌های مختلف جهان به بازتاب این مراسم پرداختند در حالی برخی از آنها به کوچک نمایی و سانسور حضور مردم پرداخته و برخی نیز بر وحدت و یکپارچگی ملت ایران در حمایت از ملت فلسطین ذعان کردند.
دیروز مردم سراسر ایران پس از دو سال چشم‌انتظاری، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا»، حمایت خود از مردم فلسطین و نفرت و انزجارشان نسبت به رژیم صهیونیستی را نشان دادند.خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی به بازتاب راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای ایران پرداخت.این خبرگزاری گزارش داد ایرانی‌‌ها در راهپیمایی‌های روز جمعه در پایتخت تهران به مناسبت روز قدس که ایران می‌گوید فرصتی برای ابراز حمایت از فلسطینیان است، شرکت کردند. آسوشیتد پرس افزود این اولین بار از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا بود که این راهپیمایی‌ها برگزار می‌شد.
خبرگزاری انگلیسی «رویترز» هم در گزارشی، به بازتاب این رویداد مهم پرداخت و در اشاره به سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز قدس نوشت: فرمانده سپاه پاسداران ایران روز جمعه در جریان راهپیمایی روز قدس که در آن موشک جدید «خیبرشکن» ساخت داخل به نمایش گذاشته شد، گفت اسرائیل در حال ایجاد شرایط نابودی خود است. این خبرگزاری ضمن گزارش حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، فرماندهان نظامی و مقامات ارشد ایران در راهپیمایی‌ها، اشاره کرده که برای اولین بار از زمان شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در دو سال پیش است که این مراسم برگزار شد. پایگاه خبری «العربی الجدید» مستقر در لندن هم در گزارش خود نوشت: در حالی که پلیس اسرائیل در دور جدید یورش‌ها در کرانه باختری اشغالی ده‌ها تن را زخمی کرد، ایرانی‌ها روز جمعه برای پیوستن به راهپیمایی‌های سالانه در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند. لازم به ذکر است مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس با شرکت اعضا و ایرانیان مقیم در سفارت ایران در پکن با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل شعرخوانی، دکلمه، نمایش مستند، سرود و سخنرانی محمد کشاورززاده سفیر ایران برگزار شد.مراسم روز قدس به همت سفارت ایران در جمهوری آذربایجان در مرکز فرهنگی شهریار باکو برگزار شد.بزرگداشت روز جهانی قدس پنجشنبه شب در پایتخت برزیل با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، رئیس موسسه فلسطین و برزیل، چند تن از نمایندگان مجلس و احزاب سیاسی، سازمان‌های مدنی و جمعی از هواداران برزیلی آرمان فلسطین برگزار گردید.
از سوی دیگر دقایقی بعد از آغاز راهپیمایی‌های روز قدس در استان‌های مختلف ایران، رسانه‌های جهان از جمله رسانه‌های عربی به بازتاب آن پرداختند.شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، همچون سال‌های گذشته، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف است.پایگاه خبری العهد عراق در این زمینه طی گزارشی اعلام کرد که مردم ایران بار دیگر در راهپیمایی روز جهانی قدس حاضر شدند.روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز در بازتاب اخبار مربوط به بزرگداشت روز قدس در ایران با اشاره به مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی‌های روز قدس به سخنان سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه اشاره کرد که در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس خطاب به صهیونیست‌ها گفت: شرارت‌های خود را خاموش کنید. شما می‌ دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم. پاسخ‌های ما دردناک است و شرایط را برای اهداف خود فراهم می‌ کنیم. ما شما را رها نمی‌کنیم، منتظر باشید؛ پاسخ‌های ما را دیده‌اید. امروز هم می‌ گویم اگر کوچک‌ترین عمل جاهلانه و شرارت آمیز از شما سر برند بهتر از من می‌ دانید چه بر سرتان خواهد آمد.
پایگاه خبری العهد لبنان نیز در گزارشی اعلام کرد که مردم ایران در سراسر این کشور از جمله تهران با برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه با ملت و آرمان فلسطین تجدید میثاق کردند.وبگاه النشره نیز از دیگر رسانه‌های عربی بود که به بازتاب مراسم روز قدس در ایران پرداخته و ضمن اشاره به مشارکت باشکوه مردم ایران در راهپیمایی‌ها اعلام کرد، تهران در خلال مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس از جدیدترین موشک‌های بالستیک خود رونمایی کرد.
روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم نیز با بیان به اینکه مردم ایران مجددا حضور باشکوهی در مراسم روز جهانی قدس به عمل رساندند به بخشی از سخنان فرمانده کل سپاه اشاره کرد که پیش از ظهر (جمعه) به مناسبت روز قدس در پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران، پیام‌های هشدارآمیز صریحی برای صهیونیست‌ها فرستاده و تاکید کرد که اگر کوچکترین اقدام جاهلانه از جانب اشغالگران سر بزند خودشان بهتر می‌دانند که چه بلایی سرشان می‌آید.
وبگاه الاخباریه سوریه نیز در گزارشی به همین منظور اعلام کرد که مردم در استان‌های مختلف ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی حاضر شدند.شبکه المیادین نیز از دیگر رسانه‌های برجسته منطقه بود که به پوشش گسترده راهپیمایی روز قدس در استان‌های مختلف ایران پرداخت و اعلام کرد که پرچم فلسطین در تهران برافراشته شده است. شبکه الاتجاه عراق نیز به نوبه خود تظاهرات روز جهانی قدس در ایران را پوشش داده و اعلام کرد که شمار زیادی از مردم و فعالان و دانشگاهیان ایران برای مشارکت در راهپیمایی‌های روز قدس حاضر شدند.جروزالیم پست هم در این رابطه نوشت: سلامی در روز قدس خطاب به اسرائیل گفت: اقدامات شرورانه خود را متوقف کنید، خوب می‌دانید که ما ملت کنش و واکنش هستیم، پاسخ ما دردناک خواهد بود، شما زمینه فروپاشی خود فراهم می‌کنید، ما هم شما را زیاد منتظر نمی‌گذاریم. روزنامه معاریو هم جمله اسرائیل شرایط فروپاشی خود به دلیل اقدامات شرورانه اش فراهم می‌کند را منعکس کرده و واکنش دردناک ایران را بازتاب داد.

نظر شما