شناسهٔ خبر: 53784859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واحد ۸۰ پالایشگاه آبادان در مدار تولید قرار گرفت

آبادان - ایرنا - رئیس HSE پالایشگاه آبادان گفت: واحد ۸۰ پالایشگاه آبادان به همت و تلاش متخصصان شرکت پالایش نفت آبادان دوباره در مدار تولید قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پالایشگاه آبادان، غلامرضا مکوندی روز جمعه گفت: به دنبال آتش سوزی صبح روز گذشته در برج  واحد۸۰  شرکت پالایش نفت آبادان پس از ایمن سازی و بازسازی قسمت‌های آسیب دیده واحد مذکور در کمتر از ۲۴ ساعت دوباره در مدار تولید قرار گرفت.

وی افزود: به دنبال آتش سوزی اخیر که در واحد ۸۰ این مجتمع رخ داد، در کمتر از۲۴ ساعت با تجهیز گروه‌های کاری و فعالیت‌های شبانه روزی بخش‌های مختلف از جمله تعمیرات، بهره برداری، مهندسی و HSE و دیگر دست اندرکاران مجتمع، برنامه ریزی لازم برای رفع کلیه اشکالات و بازسازی قسمت‌های حادثه دیده انجام شد.

مکوندی گفت: این واحد از ساعت ۲۲.۳۰ دقیقه پنجشنبه به صورت واگردانی در سرویس قرارگرفته و با افزایش شیب دمایی تا امروز ساعت ۹ صبح با دریافت ۷۵ هزار بشکه خوراک به صورت کامل در مدار تولید قرار گرفت.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در این پالایشگاه به فرآورده های نفتی تبدیل می‌شود.

 پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام)  تولید می‌کند.  

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.

نظر شما