شناسهٔ خبر: 53752323 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نجات کوهنوردان توچال پس از ۱۲ ساعت جستجو | گمشدگان در سلامت کامل هستند

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: پس از ۱۲ ساعت ۴ کوهنورد مفقود شده در توچال نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به عملیات شب گذشته نیروهای آتش نشانی گفت: ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب گذشته یک مورد مفقودی کوهنوردان در کوهستان در توچال به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و سپس گروه امداد و نجات مستمر در ایستگاه ۶۴ ولنجک به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: نجات گران توسط تله کابین به سمت مسیر اعلامی توسط کوهنوردان گرفتار شده حرکت کردند اما در میان مسیر متوجه شدند که این افراد در مسیری دیگر قرار دارند و بر همین اساس امدادگران از تله کابین پیاده شدند و پیاده به سمت آدرس جدید که نرسیده به دره مری بود حرکت کردند.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان حوالی ساعت ۲۴ و بعد از چند ساعت پیاده روی محل دقیق حادثه دیدگان را پیدا کردند گفت: مفقودشدگان که ۲ آقا و ۲ خانم بودند در موقعیتی خطرناک و در مجاورت دره قرار داشتند و در نهایت ساعت ۱ بامداد موفق شدند این افراد را نجات دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: با کمک آتش نشانان این افراد که از مسیر اصلی خارج شده بودند به سمت ایستگاه ۵ توچال هدایت شدند و از آنجایی که دچار مصدومیت نبودند تا صبح در محل اسکان ایستگاه ۵ ماندند.

او خطاب به کوهنوردان گفت‌: این حادثه از ساعت ۸ شب گذشته تا ۸ شب امروز به طول انجامید و از کوهنوردان تقاضا دارم تا پیش از تاریکی هوا به پایین بازگردند و به هیچ عنوان از مسیر اصلی خارج نشوند.

نظر شما