شناسهٔ خبر: 53729129 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

58 درصد آمریکایی ها نه بایدن را می خواهند نه ترامپ را

براساس یک نظرسنجی جدید در آمریکا مشخص شد که ۵۸ درصد از مردم این کشور اعلام کرده اند آماده‌اند در صورتی که رقابت آتی ریاست جمهوری میان جو بایدن و دونالد ترامپ باشد، از یک نامزد میانه‌رو و مستقل دیگر حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، براساس نظرسنجی مرکز هریس و هاروارد سی ای پی اس، اکثریت رای‌دهندگان اعلام کرده اند که نمی‌خواهند بایدن یا ترامپ در انتخابا سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۶۳ دزصد از شرکت‌کنندکان اعلام کرده اند که نمی خواهند بایدن برای دور دوم انتخابات نامزد شود و فقط ۳۷ درصد از گفته اند که می خواهند بایدن در انتخابات آتی آمریکا نامزد شود. در این میان ۵۵ درصد نیز گفته اند که نمی خواهند ترامپ نامزد شود و ۴۵ درصد تصریح کرده اند که فکر می کنند ترامپ باید بار دیگر نامزد انتخابات شود.

مارک پن یکی از مدیران این نظرسنجی خاطر نشان کرد: آمریکا خواهان حرکت رو به جلو است نه عقب‌گرد. اگر مردم با گزینه ترامپ- بایدن روبرو شوند، این فرست بی سابقه برای یک نامزد مستقل برای حضور در انتخابات و پیروزی احتمالی وجود دارد. تاکنون این گونه آمار بالا را برای یک نامزد مستقل ندیده ام.

با این حال ۳۷ درصد از رای دهندگان اعلام کردند که اگر اگر انتخابات درون حزبی دمکرات ها اکنون برگزار شود، به بایدن رای می دهند و ۵۸ درصد نیز اگر انتخابابات درون حزبی جمهوری خواهان در این مقطع زمانی برگزار شود، به ترامپ رای می دهند.

این گمانه زنی مطرح است که بایدن و ترامپ ممکن است بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در نهایت با یکدیگر رقابت کنند. این در حالی است که ناظران سیاسی و رای‌دهندگان آمریکایی  سن بالا و غیرمحبوب بودن بایدن و ترمپ را مطرح کرده اند که می تواند شرایط را برای حضور آنها در انتخابات ۲۰۲۴ سخت کند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما