شناسهٔ خبر: 53635494 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری رویداد استارتاپی اسلامی ـ قرآنی در نمایشگاه بین‌‏المللی قرآن

رویداد استارت‏اپی اسلامی ـ قرآنی با عنوان «۱۱۴ استارتاپ» با هدف آموزش تجربه‌محور و به منظور کارآفرینی اسلامی ـ قرآنی از ۵ تا ۷ اردیبهشت‏، در نمایشگاه بین‌‏المللی قرآن برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر بخش «فضای مجازی و فرهنگ دانش‌بنیان»، با اعلام این خبر گفت: رویداد استارتاپی اسلامی ـ قرآنی، از مجموعه فعالیت‏های بخش فضای سایبری و فرهنگ دانش‌بنیان نمایشگاه قرآن محسوب می‌‏شود که از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به برگزاری یک رویداد آموزشی ـ تجربی سه‌روزه، آموزش تجربه‌‏محور کارآفرینی اسلامی ـ قرآنی، امکان همکاری با کارآفرینان برتر کشور، برگزاری کارگاه‌های جنبی تخصصی با بهره‌گیری از اساتید مجرب، اهدای جایزه به سه تیم برتر و امکان حمایت از ایده‌‏های برتر اشاره کرد.

سید یاسر ساجدی درباره محور‌های فعالیت این رویداد هم افزود: رویداد در محور‌های آموزش قرآن کریم، تبلیغ و ترویج قرآن کریم، گردشگری و توریسم، هنر‌های تجسمی، معماری و دکوراسیون داخلی، اسباب‏بازی و بازی‌های رایانه‌ای، سلامت و محصولات غذایی حلال، وب و اپلیکیشن و تولید محتوای چندرسانه‌ای و برگزاری رویداد‌های اسلامی ـ قرآنی (باتوجه ویژه به نمایشگاه بین‌‏المللی قرآن کریم) برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: برگزاری این رویداد در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، ازجمله نوآوری‌‏های این دوره از نمایشگاه بین‏‌المللی قرآن کریم به‌شمار می‏‌آید.

به گفته ساجدی تقویت و گسترش اکوسیستم استارت‏اپی با رویکرد اسلامی ـ قرآنی در کشور از سوی مجموعه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی برگزاری نمایشگاه بین‌‏المللی قرآن کریم از اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیر بخش فضای مجازی و فرهنگ دانش‌بنیان اضافه کرد: جوایز درنظر گرفته شده برای گروه‌‏های برتر در این رویداد استارت‏اپی اسلامی ـ قرآنی، شامل مبالغ ۶ و ۵ و ۴ میلیون تومان برای سه رتبه اول تا سوم است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اطلاع ‏رسانی www.Evand.com/events/۱۱۴startups مراجعه کنند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

نظر شما