شناسهٔ خبر: 53553624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

بیانیه تجمع علمای مسلمان لبنان در خصوص جنایت صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی

بقای نمازگزارن فلسطینی در زندان، بر همه گروه‌های مقاومت واجب می‌کند، زمین را زیر پای صهیونیست‌ها به آتش کشند تا آنها را اخراج کرده و به دیار خود بازگردانند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تجمع علمای مسلمان لبنان در واکنش به کشتار دیروز جمعه در مسجدالاقصی که به کشته و مجروح شدن صدها فلسطینی منجر شد، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ماه مبارک رمضان، ماه فتح مبین در مکه و رهایی آن از دست مشرکان و ماه بدر بزرگ است که خداوند در آن مومنان را بر مشرکان یاغی قریش برتری داد. 

در ادامه آمده است: ماه رمضان ماهی است که آخرین جمعه آن به عنوان روز قدس انتخاب شده است و همین امر موجب شد تا همه روزهاو جمعه‌های این ماه به روز قدس تبدیل شوند.

علمای مسلمان لبنان در این بیانیه اظهار داشتند، انتفاضه گسترده فلسطینان و اهالی قدس برای حضور جمعی در مسجدالاقصی به منظور احیای شب و روز جمعه، بیانگر این مطلب است که رژیم صهیونیستی علی‌رغم همه فشارها حتی کشتار خونسردانه زنان و کودکان دیگر قادر نیست، مانع حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی شود.

تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی برای ادای نماز و همچنین تحصن به منظور ممانعت از آلوده شدن این مسجد با قدوم 
پلید صهیونیست‌ها، تصریح کردند: اعلام برخی از شهرک‌نشینان مبنی بر آمادگی خود برای حضور در مسجدالاقصی برای انجام آداب تلمودیه، اقدامی تحریک آمیز است که احساسات مسلمانان جهان و به ویژه فلسطینیان و اهالی قدس را تحریک کرد و آنها با تخریب همه موانع خود را به این مسجد رساندند و برای حمایت از قداست آن سپر انسانی تشکیل دادند.

در ادامه آمده است: این درحالی است که حکام سازشکار عرب هیچ واکنشی در این‌باره از خود نشان ندادند و بلکه آنها خود در این توطئه ننگین شریک هستند و هدف آنها حذف آرمان فلسطین است.    

در این بیانیه تاکید شده است: پاسخ قوی و تکان‌دهنده جوانان فلسطینی به ویژه در کرانه باختری امنیت صهیونیست‌ها را به خطر انداخته است و آنها امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کنند که نابودی آنها نزدیک است.

علمای مسلمان لبنان در این بیانیه به همه کسانی که شب و روز جمعه تلاش کردند خود را به مسجدالاقصی برسانند، درود فرستادند و اظهار داشتند، اجر این افراد بر خداوند متعال است و در نامه حسنات آنها درج خواهد شد که آنها نماز خود را به بهترین حالت خواندند و روزه آنها با رویارویی با دشمن صهیونیستی  از اجر بیشتری برخوردار خواهد بود. 
 
تجمع علمای مسلمان لبنان همچنین بر نمازگزارانی که در مسجدالاقصی بازداشت شده‌اند و شمار آنها به صدها نفر می‌رسد، درود فرستاد و تاکیدکرد:  بقای این نمازگزاران در زندان، بر همه گروه‌های مقاومت واجب می‌کند زمین را زیر پای صهیونیست‌ها به آتش کشند تا آنها را اخراج کرده و به دیار خود بازگردانند.

علمای مسلمان لبنان همچنین سکوت مشکوک و بلکه توطئه‌گونه کشورهای خائن و سازشکار در برابر این جنایت محکوم کرده و از مردم این کشورها خواستند با برپایی راهپیمایی‌هایی ملت فلسطین را تایید کنند و حکومت‌های خود را تحت فشار قرار دهند که آزای زندانیان را از دوستان صهیونیست خود طلب کنند.

در این بیانیه همچنین از موسسات بین‌المللی مربوط به حقوق بشر خواسته شده است هرچه سریعتر به دیدار بازداشت شدگان رفته و از وضعیت آنها اطلاع پیدا کنند زیرا این دشمن  بی‌رحم آنها را در معرض انواع شکنجه جسمی و روحی قرار می‌دهد.

تجمع علمای مسلمان لبنان از سازمان‌های حقوق بشری خواست با تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی خواستار آزادی فوری زندانیان شوند و جنایات این رژیم در حق ملت فلسطین را محکوم کنند.


 

نظر شما