شناسهٔ خبر: 53498442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس‌جمهور خبر داد؛

تدوین سند جامع تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت دنبال می‌شود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب پاسخ به مطالبه رهبر انقلاب تدوین این سند جامع را دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

پیش از این سیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته بود ۱۶ ویرایش از سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی کارگروه تحول تهیه شد که نسخه ۱۶ آن مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و با تغییر مختصری نسخه نهایی هفته گذشته محضر مقام معظم رهبری فرستاده شد و منتظر اعلام نظر ایشان هستیم تا مجموعه کلی سند یا بخشی از سند تایید شده مبنای کار شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید باشد.

مطابق این سند از این پس بودجه بخش‌های علمی و فرهنگی در لوایح بودجه سالیانه و برنامه‌های ۵ ساله کشور الزاما بر مبنای سیاست‌های کلان مصوب شورا تدوین و تعیین می‌شود.

همچنین در این سند ساختار دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مورد بازنگری قرار گرفته و پیش‌بینی‌هایی برای رصد داده‌های فرهنگی و علمی کشور در آن شده است.

رئیس‌جمهور همچنین در  نخستین جلسه امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عموم جامعه و به ویژه نخبگان و کسانی که دغدغه فرهنگی دارند، از این شورا انتظار اقدامات جامع و خردمندانه دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان سخنان خود به هدف‌گذاری‌های دولت در زمینه تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود کسب وکار‌های دانش‌بنیان افزایش دو برابری پیدا کند و همه فعالیت‌های دیگر در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و نظایر آن نیز علم‌محور و مبتنی بر فناوری‌های روز باشد.

نظر شما