شناسهٔ خبر: 53371715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ثبت بی سابقه ترین رکورد تخلیه و بارگیری طی۲۰ سال گذشته در بنادر شرق هرمزگان

موج نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد ۲۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تن کالای نقتی و غیر نفتی در این بنادر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اعلام جزئیات عملکرد سالانه بنادر شرق هرمزگان عنوان کرد: در سال گذشته ۲ میلیون ۶۳۴ هزار و ۵۷۲ تن کالا در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی را نشان می دهد که این مهم طی ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.
محمد حسینی تختی ابراز داشت: در این مدت ۱ میلیون ۷۹۴ هزار و ۲۱۶ تن کالای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.
به گفته وی؛ برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، ماشین آلات صنعتی کالاهای صادراتی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس، عمان و آفریقا صادر شده است.
وی بیان داشت: در این مدت ۸۴۰ هزار و ۳۵۶ تن کالای نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد جهش به ثبت رسیده است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پهلوگیری ۱۱ هزار و ۴۰۵ فروند انواع شناورها خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۶۷ فروند بالای هزار تن و ۱۱ هزار ۳۸ فروند زیر هزار تن می باشد که ۴۵ درصد رشد به ثبت رسیده  است.
وی با اشاره به آمار سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۰ افزود: با کاهش سرایت ویروس کرونا و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبتی ، ۳ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۶۶ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان طی سال گذشته جابجا شده است که ازمسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز و مسیر بین المللی شهید باهنر-شارجه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
لازم به ذکر است بنادر شرق هرمزگان  به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی خود در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه‌های بین‌المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره‌ها و بندرهای تجاری خلیج فارس این بنادر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر  به فرد برای تجارت دریا محور در کشور تبدیل کرده است.

نظر شما