شناسهٔ خبر: 53273717 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مشهد و میزبانی از تیم ملی بعد از 38 سال

تیم ملی فوتبال ایران سال‌ها قبل در مشهد از یک حریف آسیایی پذیرایی کرده بود و نخستین بازی خود را در این شهر به انجام رسانده بود.

صاحب‌خبر -

از ساعتی دیگر تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مسابقه‌ی خود در مرحله‌ی انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی لبنان می‌رود، مسابقه‌ای که به میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) به انجام خواهد رسید و بعد از حدود 8 سال مجدداً یک مسابقه از تیم ملی در خارج از تهران و ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

اما نکته‌ی جالب‌توجه این‌که مسابقه‌ی امروز، نخستین‌ میزبانی مشهد از تیم ملی نیست؛ چرا که در 16 بهمن 1363 و در اولین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران بعد از انقلاب اسلامی، ملی‌پوشان در ورزشگاه تختی مشهد به مصاف کره شمالی رفتند و در دیداری دوستانه با یک گل به پیروزی رسیدند تا این‌گونه اولین میزبانی مشهد از بازی‌های ملی به ثبت برسد. گلزن این مسابقه‌ی تدارکاتی هم شاهین بیانی دفاع راست تیم ملی بود که توانست دروازه‌ی کره شمالی را باز کند.

حالا بعد از 38 سال مجدداً مشهد میزبان تیم ملی شده و امروز شاگردان دراگان اسکوچیچ در این شهر از لبنان میزبانی می‌کنند و به دنبال پایانی خوش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی هستند.

مشهد و میزبانی از تیم ملی بعد از 38 سال2

گفتنی است که شیراز، مشهد، تبریز و کرج شهرهایی هستند که به جز تهران، تیم ملی فوتبال ایران در آنجا مقابل رقبای خود به میدان رفته است.

 

نظر شما