شناسهٔ خبر: 53065692 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس‌جمهوری لهستان:

استفاده پوتین از «سلاح کشتار جمعی»، قواعد بازی را به کلی تغییر خواهد داد

رئیس‌جمهوری لهستان، از احتمال دخالت نظامی ناتو در جنگ روسیه و اوکراین، در صورت استفاده مسکو از سلاح شیمیایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ‌رئیس‌جمهوری لهستان، هشدار داد استفاده روسیه از سلاح شمیایی در جنگ کنونی خود با اوکراین، ممکن است به تغییر تصمیم ناتو مبنی بر عدم دخالت نظامی در این جنگ بینجامد.  

وی در جریان گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی با اظهارنظر در رابطه با عملیات نظامی روسیه در اوکراین بیان داشت که جهان از زمان جنگ جهانی دوم، شاهد تحولاتی با این گستردگی نبوده است. 

رئیس‌جمهوری لهستان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان این وجود دارد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، از سلاح شیمیایی استفاده کند، بیان داشت: «من فکر می‌کنم، پوتین از هر چیزی استفاده کند، مخصوصا که با شرایط سخت کنونی مواجه شده است.» 

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا چنین رویدادی (استفاده روسیه از سلاح شیمیایی در اوکراین)، چراغ سبزی برای دخالت نظامی ناتو در این درگیری خواهد بود، اظهار داشت: «البته، همه امیدوار هستیم که پوتین چنین تصمیمی نگیرد. ولی اگر به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی روی بیاورد، قواعد بازی را به کلی تغییر خواهد داد و اعضای ناتو با جدیّت به این نکته فکر خواهند کرد که چه باید بکنند؛ چراکه این شرایط تنها خطری برای اروپا نیست، بلکه خطری برای کل جهان است.»   

 

نظر شما