شناسهٔ خبر: 52912084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت مصوبه مربوط به تشکیل شورای سینما را ابلاغ کرد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تشکیل شورای سینما را ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

هیئت وزیران در جلسه  یکم اسفند ۱۴۰۰، در راستای پاسخ به نیاز بیش از پیش سینمای کشور به شکوفایی و همچنین هدایت سینمای ایران به سمت ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، با تشکیل «شورای سینما» موافقت کرد تا معاون اول دولت آن را ابلاغ کند.

گسترش فناوری نرم، هم افزایی و تقویت ارتباط میان بخش‌های سیاستگذاری، اجرایی، نظارتی، آموزشی، مطالعاتی، علمی و تولیدی در حوزه هنر- صنعت صوت و تصویر و سینما و افزایش هماهنگی و همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و فنی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط با بخش غیردولتی در عرصه فعالیت‌های سینمایی از دیگر اهداف تشکیل شورای سینما است.

دو نفر از وزرا به انتخاب معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری (دبیر)، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در این شورا حضور خواهند داشت.

برای اولین بار دی  ۸۹ شورایی به نام «شورای عالی سینما» برای حمایت از هنرمندان با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق به تصویب رسید که اعضای آن هنرمندانی مانند مسعود جعفری جوزانی، داوود میرباقری، احمد نجفی، مسعود ده‌نمکی، جمال شورجه و محسن علی اکبری بودند.

این شورا در دولت دهم چند جلسه تشکیل داد اما به علت نداشتن کارکرد برای هنرمندان، مورد اقبال قرار نگرفت.

حالا و در دولت سیزدهم  این شورا پس از تغییر نام  به «شورای سینما» دوباره تجدید شده و با توجه به تغییر نام آن، جلسات این شورا از این پس به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما