شناسهٔ خبر: 52825629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انهدام باندکلاهبرداری با ترفند قرعه‌کشی صداوسیما

باند کلاهبرداری ۹ میلیارد تومانی برنده شدن در قرعه‌کشی صداوسیما در مازندران متلاشی شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛  رئیس پلیس فتا مازندران گفت: تعدادی از شهروندان به این مرکز مراجعه کردند و مدعی شدند از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند که پرونده ابتدایی در این خصوص تشکیل شد.

سرهنگ سامع خورشاد افزود: شکات در اظهارات خود گفتند شخصی ناشناس با آن‌ها تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده خوش شانس قرعه کشی صدا وسیما وسپس با ترفند‌های متقلبانه و با این بهانه که برای دریافت جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان داریم اطلاعات محرمانه هویت خود و کدی که به تلفن همراهم ارسال شد را داده و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود شدیم

سرهنگ خورشاد افزود: در بررسی‌ها اعضای باند در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با دریافت نیابت قضائی چهار نفر متهم در این راستا دستگیر شدند.

او ادامه داد: تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند از متهمان توقیف شد.  

سرهنگ خورشاد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۹ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است افزود: در نهایت این باند که از سه مرد و یک زن تشکیل شده بود و بصورت لایه لایه در سراسر کشور فعالیت مجرمانه انجام می‌داد منهدم وپس ازانتقال به پلیس فتا مازندران ضمن پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری ۹میلیارد تومان، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

رئیس پلیس فتا مازندران به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست.

او گفت: عموم مردم می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی کنند.

نظر شما